امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۳

شریعتی: برای کنترل کانون‌های گردوغبار همه پای کار آمده‌اند

jonoobfardanews.ir

به گزارش ماه نیوز، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که شامگاه سه‌شنبه، دهم اسفندماه در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از وزیر جهاد کشاورزی و تیم وی که به صورت مرتب پیگیر مسائل بوده و چندین سفر به خوزستان داشته است، قدردانی می‌کنم.

وی همچنین گفت: سفر آقای نوبخت در این مقطع سال با توجه به مشغله زیادی که دارد، نشان از اهتمام او به استان خوزستان است که جا دارد از ایشان نیز قدردانی کنم. این اهتمام نوع نگاه و توجه آقای نوبخت به خوزستان را می‌رساند و باید این نوع نگاه را برای خود یک سرمایه بدانیم تا بتوانیم مشکلات و کمبودهای استان را در حد بضاعت حل کنیم.

استاندار خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: مشکل آب و فاضلاب خوزستان نیاز به توضیح ندارد و نیاز به الزام و توجه بیشتر دارد و تمام مسئولان و رییس‌جمهور نیز به این موضوع اشراف دارند. این مشکل به عنوان یک درد مزمن و کهنه است که آن را به عنوان مطالبه عمومی مردم خوزستان می‌شناسید و کمتر نقطه ای از استان بوده که سفر کرده باشم و این مطالبه به من منعکس نشود.

وی عنوان کرد: خوشحالیم که رییس‌جمهور در سفری که به خوزستان داشت، دستور حل مشکلات آب و فاضلاب استان را به عنوان هدیه‌ای به مردم استان اعلام کرد و گفت که از طریق صندوق توسعه ملی یا فاینانس این کار انجام شود که کار کارشناسی و مطالعاتی آن نیز قبلا انجام شده است.

شریعتی بیان کرد: کار کارشناسی برای اجرای طرح آب و فاضلاب در دو مقطع زمانی سال‌های ۱۴۰۵ و ۱۴۲۵ مدنظر قرار دارد و اعتبارات لازم هم مشخص شده است و اگر این کار به انجام برسد که خواهد رسید، واقعا دولت یازدهم، شاید جزو معدود دولت‌هایی بوده که با بیشترین تنگناها از نظر مالی مواجه بوده ولی به خوزستان توجه ویژه‌ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات خوبی برای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری و همچنین طرح آب و فاضلاب اختصاص داده شده است که این طرح‌هاها تحول عظیمی در حوزه سلامت خوزستان ایجاد خواهد کرد و از این نظر دولت اهتمام ویژه خود را به انجام رسانده است.

استاندار خوزستان گفت: کانون های ریزگرد در طول سالیان ایجاد شده است و اکنون نیز دولت پای کار آمده و اهتمام دارد که کانون‌ها را کنترل و کار را اداره کند، همچنین کانون‌های داخلی را اصلاح و مدیریت کند و باید بگویم همه پای کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: پدیده گرد و غبار سلامت مردم خوزستان و همچنین کیفیت زندگی در استان را تحت الشعاع قرار داده است و امیدوارم هر چه سریع‌تر این مشکل به سرانجام برسد. همچینن از تمامی مردم خوزستان که در مواجهه با این مشکل صبر پیشه کردند، قدردانی می‌کنم.

شریعتی عنوان کرد: در خصوص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری انتظار داریم که درموضوع ۴۴۰ میلیارد تومان وزارت نیرو واقعا اگر صلاح بدانید، مجددا از محضر مقام معظم رهبری جهت جابجایی کار اجازه گرفته شود تا وزارت نیرو بتواند کار را با سرعت بیشتری به سرانجام برساند. همچنین سعی شود ادامه توافق نامه نیز اجرایی شود تا به شمال خوزستان که کمی مغفول مانده است با اولویت رسیدگی شود و دغدغه مردم آن منطقه نیز رفع شود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=11249

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *