امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۸

شناسه خبر:

شوشتر به صورت جدی با مسئله کمبود نیرو و معلم مواجه است

jonoobfardanews.ir
فرماندار شوشتر در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با محوریت برنامه ریزی در خصوص مهر ماه و بازگشایی مدارس برگزار شد گفت: شوشتر به صورت جدی با مسئله کمبود نیرو و معلم مواجه است.

 به گزارش جنوب فردا از شوشتر، حسین پنبه دانه پور در این جلسه که با حضور بابلی سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان همراه بود گفت: آموزش و پرورش شوشتر به صورت جدی با مسئله کمبود نیرو و معلم مواجه است و باید در این خصوص تفکر و برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

فرماندار شوشتر اظهار کرد: طبق بررسی ها تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱ هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و این یک چالش جدی برای این حوزه در شوشتر خواهد بود و از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم برای آن صورت گیرد. وی افزود: در خصوص تامین پوشاک دانش آموزان از همه دست اندرکاران تشکر می کنم چرا که با زمان بندی خوب و برنامه ریزی مناسب شاهد رضایت والدین و دانش آموزان از کیفیت و کمیت این موضوع بودیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم برای دانش آموزان و خانواده آنها طریقه حمل و نقل تا محل مرکز آموزشی شان است که باید سازماندهی شرکت های حمل و نقل و نرخ سرویس مدارس به گونه ای باشد که به خانواده ها خصوصاً اقشار ضعیف فشار نیاید و همچنین این شرکت ها به تعهدات خود به طور دقیق عمل کنند.

 فرماندار شوشتر اضافه کرد: شرایط کشور و محدودیت های اقتصادی را همه می دانیم اما اهمیت آموزش و پروش را نیز واقفیم و انتظار داریم همکاری های لازم برای جذب نیرو از سوی وزارتخانه و اداره کل استان صورت گیرد. چرا که در حال حاضر هم برای برپایی کلاس ها با کمبود معلم مواجه ایم.

وی بیان کرد: شوشتر در حوزه کسب مقام ها و مدال های علمی و پژوهشی همیشه دارای جایگاه بالا بوده و به همین دلیل به حق نیست با سختی ها و شرایط کنونی با کمبود هایی از قبیل معلم و نیروی آموزشی روبرو باشد.

پنبه دانه پور ضمن تاکید بر همکاری تمام ارگان ها در خصوص بازگشایی مدارس گفت: شروع کار مدارس در اول مهر ماه باید با برنامه هایی همراه باشد که اشتیاق دانش آموزان به حضور در مدرسه و علم آموزی را افزایش دهد.

شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=17762

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *