امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۹

شناسه خبر:

ملی حفاری اسطوره خودباوری و اعتماد به نفس؛

طعم شیرین تولید ایرانی، دست بیگانگان از صنعت حفاری کوتاه شد

jonoobfardanews.ir

اهواز- فرمول خودباوری و اعتماد به نفس همیشه معجزه می کند و میوه آن می شود بومی سازی ۶۵ درصد قطعات حفاری و دست رد زدن به سینه خارجی ها.

تا پیش از انقلاب اسلامی و در دوران پهلوی، ایران همواره کشوری وابسته به غربی ها بود‌. در حقیقت چشم ایرانی ها به دست خارجی ها بود و ما محکوم به اطاعت بی چون و چرا بودیم. و حتی بدون اجازه خارجی ها آب هم نمی توانستیم بخوریم. سال ها این باورهای غلط را ملکه ذهن ایرانی ها کرده بودند که ایرانی نمی تواند و باید مطیع محض باشد. صنعت نفت هم مثل بقیه امور در ید قدرت خارجی ها بود. و ایرانی ها فکر نمی‌کردند رپری برسد که شر آمریکایی ها از سر ایران کم شود و آنها بتوانند پیشرفته ‌ترین ابزارها و امکانات تجهیزات صنعت دانش بنیانی مثل حفاری را بومی سازی کنند به طوری که حتی بهتر از نمونه خارجی خود باشند. اما همان گونه که پیامبر اکرم ص ۱۴۰۰ سال پیش فرموده بود که حتی اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس بدان دست خواهند یافت این اتفاق پس از انقلاب شکوهمند اسلامی رخ داد. با وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی آن به رهبری حضرت امام خمینی ره پای آمریکایی ها از صنعت نفت ایران بریده و دست شان کوتاه شد. پس از انقلاب تاکنون صنعت حفاری با تکیه بر استعداد جوانان و دانشمندان ایرانی سری میان سرها درآورد و به دنیا ثابت کرد که ایرانی همیشه می تواند. استعداد و نبوغ ایرانی همیشه شگفتی می آفریند و معجزه می کند. آنقدر که دنیا از پیشرفت های ایران در صنعت ساخت تجهیزات حفاری انگشت به دهان ماند. اکنون ایرانی ها دست به هر چیزی بزنند طلا می شود‌. صنعت نفت تمام ایرانی. تولید با طعم ایرانی. حتی بهتر از نمونه اصلی. مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران در این زمینه می گوید: بیش از ۶۵ درصد قطعات این صنعت به دست جوانان ایرانی بومی و امروز دست بیگانه در این صنعت مهم و کلیدی قطع شده است.

محمد‌مهدی اولی‌پور صحبت هایش را این طور ادامه می دهد که عملیات حفاری صنعت ارزآور و تضمین‌کننده استقلال اقتصادی کشور است و امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که در این صنعت در مرز خودکفایی حرکت می‌کنیم.

او که مهمان جام رسانه امید شده می گوید که بیش از ۷۵ دستگاه حفاری در کشور وجود دارد که در سخت‌ترین شرایط ممکن در حال حفاری نفت و گاز‌ هستند و این حفاری در حوزه تامین آب سیستان هم به کمک آمده است.

مدیر خدمات شرکت ملی حفاری ایران فلاش بکی هم به گذشته زد که خارجی ها گفته بودند با سلاح تحریم به دنبال فلج کردن اقتصاد ایران و پنچر کردن چرخ صنعت نفت ایران هستند غافل از آن که با تلاش و همت دانشمندان ایرانی تحریم نفتی ایران در بخش های مختلف شکست خورده است.

به گفته اولی پور  ملی حفاری از پیشگامان صنعت نفت در هم‌افزایی، همکاری، همیاری و حمایت از سازندگان داخلی است و در نتیجه این مشارکت‌ها تاکنون افزون بر ۲۲ هزار قطعه ساخت داخل در بخش‌های عملیاتی و خدمات فنی استفاده شده است.
او می افزاید که در همین زمینه تعداد کل قطعات ساخت داخل منحصربه‌فرد بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ قلم است و به موازات این توفیق تا به حال ۴۰ تجهیز پیچیده با فناوری روز به‌طور کامل بومی‌سازی شده که از آن جمله لوله مغزی سیار، گرداننده فوقانی (تاپ درایو)، انواع پمپ‌های فشار قوی (پمپ تراک)، اسکیدهای نمودارگیری دریایی، یونیت‌های نمودارگیری سطحی و درون‌چاهی، SCR  و بخش‌های مهمی از تجهیزات و ابزار مربوط به خدمات فنی و مهندسی یکپارچه حفاری است.

#شهید_جبار_دریساوی
#پیشرفت_خوزستان
#پیشرفت_ایران
#لیگ_رسانه_امید

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=43797

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *