امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۸

نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

علت پیشنهاد طرح خوزستان شمالی و جنوبی تبدیل این استان به استانداری ویژه بود

jonoobfardanews.ir

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از آبادان، «سید محمد مولوی» در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس جمهور دولت سیزدهم، کارگران را نوک پیکان تولید کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به آنکه قشر زحمتکش کارگر وظیفه به حرکت در آوردن چرخه تولید را برعهده دارند می بایست ساماندهی آنها در اولویت کار قرار گیرد.
نائب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، به رتبه ‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و افزود: این مهم انتظاریست که معلمان سال ها در انتظار آن مانده اند.
وی با بیان وضعیت، شرایط و مشکلات خوزستان، خطاب به رئیس جمهور، گفت: دو نکته درمورد خوزستان وجود دارد، یکی از آن دو موضوع لایروبی اروند رود است که نه فقط برای خوزستان بلکه اکنون به نیاز مهم کشور تبدیل شده است. مسئله دوم برای کشور ساماندهی مناطق آزاد است که می بایست در دستور کار و توجه دولت قرار گیرد.
مولوی، استان خوزستان را یکپارچه و منسجم خواند و تاکید کرد: شمال و شرق خوزستان در سنوات گذشته درخواست استانی شدن داشتند اما مردم راضی نبودند، خیلی تلاش کردم تا قبل از آمدن رئیس جمهور به صحن علنی مجلس به مردم نجیب و شریف ایران اسلامی ثابت کنم که جنوب این استان هم نمی خواهد به استان تبدیل شود.
وی اضافه کرد: خوزستان یکپارچه و یک دست است و آب، نعمتش و ثروتش هم یک دست هستند. مطالبه مردم خوزستان از رئیس جمهور، استانداری ویژه است و استاندار خوزستان باید در قامت معاون رئیس جمهور باشد این نیازی است که ما احساس کرده ایم برای این خطه تاثیر گذار است.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، علت پیشنهاد طرح خوزستان شمالی و جنوبی را تبدیل این استان به استانداری ویژه عنوان کرد و ابراز داشت: مردم به این درک رسیده اند که خوزستان یکپارچه است و با این یکپارچگی دروازه اقتصاد کشور خواهند شد.
وی بیان کرد: مردم خوزستان در چهار راهی اساسی هوایی، ریلی، دریایی و زمینی منسجم در کنار نظام و دولت بوده و هستند. لذا مردم این دیار نیازمند توجه و حمایت ویژه دولت اند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=31518

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *