امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۵

شناسه خبر:

عملیات احداث کارخانه تولید گندله فولاد اخگر در شادگان آغاز شد

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شادگان، همزمان با میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، عملیات احداث کارخانه تولید گندله فولاد اخگر در شهرستان شادگان با حضور استاندار خوزستان، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی ، سرپرست فرمانداری شادگان،رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، مدیرعامل شرکت فولاد اخگر شادگان، مسئولین ادارات و دستگاهها وجمعی از شهروندان آغاز شد.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان در آیین کلنگ زنی این طرح گفت: فاز اول این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۲۰ هکتار با سرمایه گذاری ۲۳۵ میلیون یورو در مدت زمان ۳۶ ماه به بهره بردای می رسد.

غلامرضا شریعتی اظهار داشت:اجرای  این پروژه زمینه اشتغال جوانان را در شهرستان شادگان فراهم می کند و امیدواریم جوانان بومی منطقه در بخش های مختلف این کارخانه بکار گرفته شوند.

استاندار خوزستان بیان کرد: به منظور توسعه اشتغال و بهبود سطح معیشت مردم، توسعه اشتغال بومی در شرکت تولید گندله فولاد اخگر شادگان الزامی است.

وی افزود:برای کاهش معضل بیکاری در شهرستان شادگان باید از تمامی ظرفیت های اشتغال نیروهای بومی استفاده شود و در صورت نیاز به تخصص، دستگاه های مسوول با ارائه آموزش های لازم، نیروهای متخصص و مورد نیاز را تربیت کنند.

امید صبری پور سرپرست فرمانداری شادگان نیز در این مراسم گفت: ثمرات این پروژه می تواند برای ۷۰۰ نفر در فاز اول از جوانان این مرز بوم اشتغال ایجاد کنند و از کلیه سرمایه گذاران دعوت می شود در راستای رونق بخشیدن به صنعت فولاد در جهت محرومیت زدایی و رفع بیکاری در شهرستان شادگان گام های اساسی را بردارند و نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد منطقه داشته باشند‌.

صبری پور در ادامه افزود: انشالله با همت و تلاش دکتر شریعتی استاندار محترم خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌ نژاد نماینده محترم مردم شریف شادگان در  مجلس شورای اسلامی شاهد پیشرفت و رونق اقتصادی شهرستان شادگان و توسعه شرکتهای فولادی باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در  مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین این طرح را موجب رشد و شکوفایی منطقه دانست و گفت: سرمایه گذاری طرح از طریق فاینانس خارجی به ارزش ۲۳۵ میلیون یورو خواهد بود و زمینه اشتغال بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم شادگان در  مجلس شورای اسلامی به مشکلات کشور در تامین خوراک کارخانه‌های فولادسازی اشاره کرد و افزود: تامین سنگ آهن و گندله از مهمترین مشکلات صنعت فولاد است، اما در این طرح ویژه، سنگ آهن از خارج کشور وارد و در این کارخانه به گندله تبدیل خواهد شد، بدین ترتیب شادگان به قطب فولاد خوزستان تبدیل می‌شود.

ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در  مجلس شورای اسلامی افزود: حدود پنج سال به دنبال اجرای این طرح هستیم و طبق برنامه این شرکت ظرف  ۳۶ ماه آینده  افتتاح شود و در تلاش هستیم این مدت زمان  کاهش یابد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=24923

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *