امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۵۷

فرمانداری شهرستان ایذه در راس برگزاری جلسات بدون نتیجه

jonoobfardanews.ir

با بررسی جلساتی که طی یکی دو سال گذشته در فرمانداری شهرستان ایذه با عناوین و القاب گوناگون فرهنگی _ اجتماعی برگزار شده است ، هنوز بر کسی روشن نیست که خروجی این جلسات تا کنون چه بوده است و این جلسات چه دستاوردی برای شهرستان ایذه در پی داشته اند.

 

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از ایذه ، رویکرد دوگانه و گاها چندگانه فرمانداری شهرستان ایذه را با هیچ منطق و استدلالی نمی توان توجیه کرد . اینکه در فرمانداری شهرستان ایذه فرمانده و راهبر مسائل فرهنگی و اجتماعی کیست و نقش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه در چنین جلساتی کجاست؟

این دو مجموعه تا کنون چقدر در حل مشکلات و مصائب فرهنگی و اجتماعی شهر ایذه موفق بوده اند و نتیجه هزینه کرد سرمایه‌های انسانی و اقتصادی شهر در این حوزه ها تا کنون چه بوده است.

 

با توجه به جلسه ای که صبح امروز شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱ در محل فرمانداری شهرستان ایذه برگزار شد و با دعوت از برخی افراد ، موضوعاتی از قبیل فضای مجازی و نقش رسانه و دغدغه های جامعه در قبال آسیب های اجتماعی را محور آن عنوان کردند ، برخی از فعالین مدنی این پرسش را مطرح کرده اند که با توجه به مسبوق به سابقه بودن دعوت از افراد بدون تجربه در جلسات تخصصی ، متولیان این جلسات به مردم بگویند که ملاک دعوت از افراد در چنین جلساتی چیست.

 

 

فعال مدنی کیست و صاحبین پیج ها و مدیران گروه های واتس آپی و تلگرامی در کجای محور فرهنگی شهرایذه قرار دارند. ؟ این افراد تا کجا از شرایط شهر و مسائل پیرامون آن آگاهی دارند. با توجه به دعوت از برخی افراد تحت عنوان هنرمند، به مردم بگویند که هنرمند کیست و چه کسانی را می توان هنرمند صاحب نظر به حساب آورد.

 

آیا یک شخص به صرف بازی در یک نمایش، اجرای یک موسیقی و یا نقاش و عکاس بودن را می شود هنرمند صاحب خرد و دانش به حساب آورد ،یا اینکه باید به رزومه فکری و کارکردهای اجتماعی این افراد نیز توجه داشت .؟ این فعالین مدنی می گویند ، پرسش هایی از این دست در مواجه با جلسات فرهنگی – اجتماعی فرمانداری شهرستان ایذه آدم را دچار سردرگمی می کند.

 

آنها می گویند، هنوز برای بسیاری از فعالین مدنی در شهرستان ایذه روشن نشده است که چه کسانی در فرمانداری شهرستان ایذه پشت انتخاب افراد و دعوت از میهمانان جلسات فرهنگی و اجتماعی قرار دارند.

 

آیا واقعا معاونت فرهنگی و اجتماعی فرمانداری شهرستان ایذه برای رفع تکلیف از این افراد دعوت به عمل می آورد، یا اینکه هنوز در تشخیص و انتخاب بین هنرمند،فعال مدنی ، مدیر کانال های تلگرامی و واتس آپی ، شارلاتان های فضای مجازی ، پیج های فیک اینستاگرامی و …. دچار سردرگمی است.

 

آنچه در این میان پیداست، نه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایذه جایگاه واقعی خود در تولید محتوا و اجرای برنامه های فرهنگی را به درستی می داند و نه حوزه فرهنگی اجتماعی فرمانداری ایذه توانسته است راه و مسیر درستی برای برون رفت از وضعیت حاد اجتماعی فعلی در شهر ایذه پیدا کند.

 

مصداق بارز این نتیجه گیری، تداوم فقر آسیب های اجتماعی و فرهنگی و نبود راهکاری درست از جانب متولیان امور است.

 

آن هم در شهری محروم، با زیر ساخت های سست اقتصادی که طی تمامی این سال ها، نتیجه ای جز رکود در تمامی امور آن در پی نداشته است .

 

حالا تا می توانید روانشناس و مشاور و مجری و بازیگر و خواننده و آهنگساز و …..دعوت کنید.

 

خبرنگار: احسان اسکندری

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=37382

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *