امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲

نماینده آبادان مطرح کرد:

لزوم ارتقا سطح کیفی آموزش در منطقه آزاد اروند/عدم وجود کارگروه ها و کمیته های تخصصی حلقه مفقوده در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند

jonoobfardanews.ir
گروسی رشد تعلیم و تربیت و ارتقای سطح کیفی آموزش و پرورش را عاملی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی دانست و گفت: تا زمانی که زیرساخت های اصلی در منطقه شکل نگیرد، جذب سرمایه گذار محقق نخواهد شد.

به گزارش جنوب فردا از منطقه آزاد اروند، «سید محمد مولوی» شامگاه (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت) در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امیر المومنین علی (ع)، شورای آموزش و پرورش را یکی از ارکان اصلی شوراهای منطقه دانست و اظهار کرد: شورای تامین، سلامت، آموزش و پرورش و اشتغال از جمله شوراهای مهمی هستند که برای کل شهرستان های آبادان و خرمشهر تصمیم گیری و تصمیم سازی می کنند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به عدم وجود کارگروه ها و کمیته های تخصصی در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: این مسئله نکته کلیدی و حلقه مفقوده در شورای آموزش پرورش منطقه آزاد اروند است چراکه به دلیل عدم وجود این مهم، اولویت ها گم می شوند و تقدم و تأخر از بین می رود.

 

وی تصریح کرد: بی شک اگر شورایی به عنوان شورای آموزش و پرورش خوب عمل کند، به دلیل وجود کمیته های فعال آن است.

 

مولوی با بیان اینکه نمایندگان مجلس هیچ خصومت شخصی با منطقه آزاد اروند ندارند و این تصوری اشتباه است تاکید کرد: منطقه آزاد دارای ظرفیت های بی نظیری است و اختیارات خاص خود را نباید فراموش کند و ما نیز در کنار سرپرست این سازمان هستیم نه در تقابل با آنها و  به هرآنچه منطقه آزاد اروند را به روی ریل باز می گرداند کمک می کنیم.

 

وی عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند با مأموریت های خاصی شکل گرفت که تنها با یک نگاه به مسئولیت های این سازمان در ماده ۵ کتاب قانون مناطق آزاد مشخص می شود که چه مأموریت های مهم و اساسی دارد.

 

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: می بایست با هم افزایی و همدلی این سازمان به توسعه، زیرساخت، رقابت با بازار خاورمیانه، رونق تولید، تولید ثروت وهمه شاخص هایی که مقبولیت منطقه آزاد است، باز گردد؛ باید تلاش کنیم حاشیه منطقه آزاد، غالب بر نقش اصلی آن نشود چراکه حاشیه ها را نیز خود ما ایجاد و بعضا دامن می زنیم.

 

وی به نقش نمایندگان در ارتقای شاخص های استان خوزستان اشاره کرد و یاد آور شد: با تلاش ها و پیگیری های نمایندگان، برای چندیدن بار اسم خوزستان در بودجه کشور آمده که این خود اتفاق بی نظیری است.

 

در ادامه نیز «حسین گروسی» با بیان اینکه امیدواریم در عرصه آموزش، تعلیم و تربیت بتوانیم آنگونه که شایسته مردم با فرهنگ و ایثار گر منطقه آزاد اروند است عمل کنیم اظهار کرد: رشد تعلیم و تربیت و ارتقای سطح کیفیت آموزش و پرورش عاملی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی است و تا زمانی که زیرساخت های اصلی در منطقه که آموزش یکی از مهم ترین آنهاست شکل نگیرد، جذب سرمایه گذار محقق نخواهد شد.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در کشورهایی که به امر آموزش و پرورش توجه کرده اند، سرانه رشد و درآمد اقتصادی، امنیت و دیگر گزینه هایی که برای یک جامعه لازم است؛ رشد چشم گیری داشته است.

 

وی دانشگاه را محلی برای تحصیلات تکمیلی و آموزش و پرورش را محلی برای تعلیم و تربیت و زیرساخت اصلی خواند و تصریح کرد: رسالت ما در این شورا بالاتر از ساخت چند مدرسه است، باید کاری کنیم نرم افزارهایی جذب شود که معلمین و متخصصین برجسته در حوزه های آموزرش و پرورش اولویت اول ما باشد؛ آموزش، بهداشت و درمان، مسکن و اشتغال چهار شاخص مهمی هستند که تمامی افراد یک جامعه به آن نیاز دارند و باید مورد توجه ویژه مسئولین، قرار گیرند.

 

گروسی بر لزوم استفاده از ظرفیت نمایندگان با توجه به عضویتشان در کمیسیون های تخصصی تاکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم توجه دستگاه های ملی به این منطقه بیشتر شود؛ نباید به صرف منطقه آزاد بودن بقیه دستگاه ها خود را کنار بکشند، بلکه همه با هم تلاش کنیم بودجه ملی که حق این دو شهرستان است، پیگیری شود.

 

وی با بیان اینکه قرار نیست ما به عنوان مسئولین دستگاه های اجرایی از خود رفع مسئولیت کرده و یکدیگر را مقصر بدانیم گفت: باید نگاه مسئولین ملی را به اروند عوض کنیم چرا که همه سازمان ها می بایست تعهد اجتماعی داشته باشند و هم سو با هم پیش بروند، نباید در این میان یکدیگر را متهم به کم کاری کنیم بلکه باید دست به دست هم دهیم و ایده پردازی کنیم.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند سنجش پایه های اقتصاد در دراز مدت را مبتنی بر اهمیت به آموزش خواند و خاطرنشان کرد: امروز جنگ ما جنگ اقتصادی است اما اگر بخواهیم پایه اقتصاد را در دراز مدت بسنجیم، باید به آموزش اهمیت دهیم.

 

وی ماندگاری افراد در این منطقه را در گرو ارتقای زیرساخت ها دانست، چراکه می توان از ظرفیت های منطقه بیشتر استفاده کنیم و در هر حوزه پیشنهادات را ارائه دهیم تا توسعه متوازن شکل بگیرد.

 

گروسی بر لزوم عمل به تعهد ایجاد شده از سوی مدیران تاکید کرد و یاد آور شد: اگر تعهدی ایجاد می کنیم باید به آن عمل شود، نگاهمان به شهرستان های آبادان و خرمشهر باید تغییر کند و توجه بیشتری به آنها نشان دهیم تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=29110

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *