امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳

لزوم ایجاد هویت واحد برای خوزستان

jonoobfardanews.ir
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: هویت واحد یعنی این که درد هر یک از اقوام و اهالی شهرهای مختلف در استان خوزستان را درد همه ی استان بدانیم و یکپارچه برای درمان آن اقدام کنیم.

به گزارش جنوب فردا

حجت الاسلام سید محسن شفیعی در جمع فعالان فرهنگی جبهه انقلاب در نمایشگاه نمایشگاه عکس و پوستر “قیام غریب” همزمان با سالروز سرکوب قیام خونین مردم علیه کشف حجاب؛ اظهار داشت :در این برنامه ها و موارد مشابه لازم است بخشی ویژه برای خوزستان اختصاص داده شود و نقش خوزستان و مردم این خطه اطلاع رسانی شود.

وی افزود: ما باید بتوانیم در استان خوزستان با لحاظ قومیت ها و گویش ها و خرده فرهنگ های مختلف ، هویتی واحد و یکپارچه تعریف کنیم تا منافع و مصالح استانی را با اتکاء به آن پیگیر باشیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان گفت: هویت واحد یعنی این که درد هر یک از اقوام و اهالی شهرهای مختلف در استان خوزستان را درد همه ی استان بدانیم و یکپارچه برای درمان آن اقدام کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: متاسفانه این هویت به سبب ضعف نقش آفرینی نخبگان شکل نگرفته است و حتی گاهی مورد آسیب های جدی نیز واقع شده است.

شفیعی اظهار داشت: فعالان اجتماعی و دلسوزان نخبه و انقلابی باید این دغدغه را به گفتمان تبدیل کنند و اجازه ندهند نگاه بخشی و قومیتی و ناتمام به این هویت منسجم آسیب بزند چرا که حتی تامین منافع استان با این پشتوانه و فرهنگ ، آسان تر و بهینه صورت می گیرد۰

وی گفت: امروز بخشی از مردم ما و حتی احشامی که سرمایه و داروندار گروهی از خوزستانی ها و راه تامین معیشت این عزیزان هستند در معرض بی آبی و یا کم آبی هستند و خشکسالی و تشنگی به روی خوزستان چنگ می زند ولی هنوز صدایی واحد و مطالبه ای کارشناسانه و متکی به نقش آفرینی همه ی مسوولان با لحاظ همه ی ابعاد مساله شنیده نمی شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های خوزستان افزود: شکل گیری یک مطالبه ی همگانی به دور از هیجانات و احساسات غیر منضبط و با تدوین برنامه ای جامع و فراگیر راه برون رفت از این تنگنا است.

وی گفت: کم آبی امروز محصول برنامه های طولانی مدت غیراصولی است که باید به صورت کوتاه و بلند مدت به آن پر داخت و خوزستانی را که در کارنامه ی خود افتخارآفرین بوده و هست از این نگرانی خارج کرد.

شفیعی ادامه داد: در کوتاه مدت تامین آب شرب مردم و آب لازم برای مصرف احشام و کشاورزی و در بلند مدت صیانت از خوزستان و منابع طبیعی آن باید به عزم همگانی مدیران استانی و کارگزاران نظام اسلامی تبدیل شود.

به گزارش تسنیم، همزمان با سالروز سرکوب قیام خونین مردم علیه کشف حجاب ایشگاه عکس و پوستر “قیام غریب” در اهواز برپا می‌شود.

از برنامه های نمایشگاه  قیام غریب می توان به اکران فیلم، برگزاری شب شعر و خاطره و نشست هم اندیشی با موضوع کشف حجاب اشاره کرد. این نمایشگاه از چهارشنبه ۲۳ تیرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۲ در خانه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی واقع در ۱۷ غربی پاداد شهر پلاک ۱۱۸ برپاست.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=30922

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *