امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۶

شناسه خبر:

لزوم تامین نیاز آبی زیستمندان در تالاب‌های خوزستان

jonoobfardanews.ir
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بر تامین نیاز آبی زیستمندان تالاب بین المللی شادگان تاکید کرد.

سیدعادل مولا با اشاره به شرایط بحران آبی بر برنامه‌ریزی برای تامین حداقل نیاز آبی زیستمندان در تالاب‌های خوزستان از جمله تالاب بین المللی شادگان تاکید کرد و گفت: خشکسالی، تامین نشدن حقابه و ورود گونه‌های غیربومی تنوع زیستی تالاب‌ها را تهدید می کنند.

وی می گوید: آگاهی رسانی و همراهی سمن‌ها از جمله جلوگیری از کشت شلتوک در بالادست تالاب‌ها برای مدیریت تالاب شادگان امری مهم است.

مولا با بیان اینکه گردشگری را یکی از ظرفیت‌های تالاب شادگان برشمرد و افزود: در صورتیکه تالاب آب نداشته باشد، ظرفیت گردشگری و صید و فروش ماهی های بومی به گردشگران را از دست می رود.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان به توقف طولانی برنامه های مدیریتی حفاظت از تالاب شادگان اشاره کرد و ادامه داد: رهاسازی بچه ماهی از سوی شیلات فقط یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در این تالاب شادگان بین المللی است.

این مقام مسئول “ساخت آینده‌ای مشترک برای همه اشکال زندگی” را شعار امسال روز جهانی تنوع زیستی عنوان و اضافه کرد: نیمی از تنوع زیستی کشور شامل؛ وجود ۷۵ درصد پرندگان و ۳۹ درصد پستانداران در خوزستان وجود دارد که نشان دهنده استعداد و توان بالقوه این استان است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=36925

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *