امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۴

فرماندار شوشتر تاکید کرد

لزوم هم افزایی فعالان حوزه رسانه و مشارکت های مردمی برای برگرداندن سلامت به جامعه

jonoobfardanews.ir
فرماندار شوشتر گفت: برای برگرداندن سلامت به جامعه هم افزایی فعالان حوزه رسانه و مشارکت های مردمی لازم و ضروری است.

به گزارش جنوب فردا از شوشتر، حسین پنبه دانه پور در نشست خبری قرارگاه مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا شهرستان شوشتر با اشاره به تشکیل قرارگاه، وخیم و اورژانسی بودن وضعیت اظهار کرد: متاسفانه بعضی ها این ویروس را جدی نگرفته و نسبت به سرعت انتشار آن توجیه نشده اند، لذا بر این اساس علاوه بر ادارات هم افزایی فعالان رسانه، سازمان های مردم نهاد و مشارکت های مردمی برای آگاه سازی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه باید فرهنگ سازی، تبلیغ خود مراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی را در صدر اولویت‌هایشان قرار دهند افزود: از قدرت تفکر، ایدئولوژی و قلم اصحاب رسانه انتظار کمک به سلامت جسم و روح جامعه در شرایط وخیم کرونا را داریم تا انشاءالله شاهد برگشتن سلامت به جامعه باشیم.

فرماندار شوشتر تصریح کرد: از همه ورزشکاران، سمن ها، روحانیون معظم، چهره های هنری و ادبی شهرستان می خواهیم که در جهت فرهنگ سازی مقابله با کرونا  و خود مراقبتی در سطح  جامعه کمک و همکاری نمایند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در ادامه اذعان داشت: هدف اصلی این طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیج و داوطلب مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح بر روی ویروس تمرکز شده به طوری که به جای بیمارستان ها، خانواده ها محور قرار می گیرند و به صورت فعال در این طرح مشترک اقدام خواهند کرد.

دکتر مجتبی کلانتر گفت: در راستای استفاده از همه ظرفیت های کشور به خصوص سازمان بسیج مستضعفین برای کمک به وزارت بهداشت، پایگاه سلامت در مناطق شهری، خانه بهداشت در روستا، بسیج محلات و مشارکت سایر سازمان‌های ذینفع نظیر هلال احمر و سمن ها می تواند استراتژی مناسبی برای کنترل بیماری در سطح محلات باشد.

وی یادآور شد: انتظار می رود با مشارکت و همدلی مردم شریف شهرستان، ادارات و مسئولینی که در این طرح وظایف مشخصی دارند ما بتوانیم از پیک بیماری و افزایش بستری ها از این طریق پیشگیری کنیم.

گفتنی است در این نشست سرهنگ‌نیسی فرمانده مقاومت بسیج شهرستان شوشتر از توزیع بسته های معیشتی و ماسک در مناطق قرمز شهرستان با اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خبر داد.

شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25429

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *