امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹

شناسه خبر:

حجت الاسلام ناطق نوری در حاشیه بازید از روند بازسازی مناطق سیل زده خوزستان مطرح کرد:

مدیریت اقتضا می کند که نسبت به خواسته های مردم صبوری و تحمل به خرج دهیم

jonoobfardanews.ir
حجت الاسلام ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همراه با رئیس بنیاد مسکن کشور و استاندار خوزستان از روند بازسازی مناطق سیل زده در خوزستان بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از باوی، غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از طرح ایمن سازی و بهسازی روستاهای سیل زده خوزستان در روستای یکاویه شهرستان باوی اظهار کرد: بنیاد مسکن در خصوص احداث خانه های آسیب دیده در مسجدسلیمان در حال انجام دادن است.

او گفت: ۱۵ هزار نفر از شهرستان باوی در شرق مارون هستند و وسیله ارتباطی با شهرستان ندارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: لازم بود از لحاظ تقسیمات شرایطی فراهم شود تا به شهرستان تبدیل شود بنا بر این این مناطق جدا شدند و اکنون برای انجام دادن کار یا باید از رودخانه عبور کنند یا از اهواز دوز بزنند.

شریعتی گفت: در ابتدا یک پل pnp ارتش گذاشته شد اما دوام زیادی نیاورد و احداث پل برای این شهرستان یک ضرورت اجتماعی دارد و مباحث اقتصادی مطرح نیست.

وی یادآور شد: برآورد اولیه برای احداث یک پل که تا ۳۰ سال آینده مشکل منطقه را برطرف کند حدودا ۴۲ میلیارد تومان است که پلی به طول ۴۳۰ مترو عرض ۱۱/۹ متر و برآ اکنون در فراخوان مناقصه است و به محض مشخص شدن پیمانکار تجهیز کارگاه و یکی دو ماه آینده قول می دهیم کلنگ زنی شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: پل ارتش در سیل مشکلاتی برایش به وجود آمد و ما ابلاغ کردیم به ارتش که مشکل آن را برطرف کنند و پل موقت ظرف دو هفته آینده نصب شود.

وی تصریح کرد:این دغدغه به حق و جدی مردم منطقه را حل خواهیم کرد.

شریعتی بیان کرد:در رابطه با جاده عنافچه به پیمانکار داده شده اما کند کار می‌کند و راه و شهرسازی باید به پیمانکار تذکر دهد و اگر سرعت به کار نداد آن را تغییر دهد.

وی ادامه داد: در خصوص منازل بنیاد مسکن خانه های تعمیری را رو به اتمام دارد و مدتی خود روستاییان فرم پر نمی کردند چرا که درگیر کشت تابستانه بودند و ما پس از مدت زمانی موفق به دریافت پرونده های آنها شدیم اما همچنان در حال کار هستیم و خانه های احداثی را تا بهمن ماه و پایان سال تحویل می دهیم.

استاندار خوزستان گفت: برخی خانه ها در حریم رودخانه هستند و بر اساس نامه سازمان آب و وبرق باید جابجا شوند. اما به لحاظ اجتماعی امکان آن وجود نداشت اکیپی تشکیل شد تا اقدامات جایگزینی صورت گیرد که حتی الامکان روستاها جابجا نشوند و در نتیجه پژوهشگران اعلام کردند که حدود ۵ روستا باید جابجا شوند اما مابقی نیاز به جابجایی و تغییر مکان ندارند.

شریعتی افزود: ما در جلسه شورای بازسازی تصویب کردیم که بر اساس کارهای پژوهشی دانشگاه شهید چمران و بر اساس دستورالعمل بنیاد مسکن وارد عمل شده و کار را آغاز کرده است.

وی گفت: نظام و دولت تا پایان حل مشکلات شما در کنارتان خواهد بود و مشکل شما مشکل دولت و نظام است. حدودا تا الان ۱۰ هزار کشاورز را که حدود ۵۰ درصد خسارت دیدگان هستند را پرداخت کردیم.

بازسازی مناطق سیل زده خوزستان روند خوبی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری همچنین در حاشیه بازدید از طرح بهسازی و ایمن سازی روستاهای پر معرض خطر سیل خوزستان در روستای یکاویه شهرستان باوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی بحرانی مثل سیل و زلزله رخ می دهد همه چیز به هم می ریزد و شرایط دشوار و مدیریت سخت می شود اما به نظر می رسد کار بهتر از آنچه پیش بینی می شد پیش رفته است.
او گفت: روند بازسازی مناطق سیل زده به خوبی پیش می رود و تنها مشکل بحث احداث پل در عنافچه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چون سوابق کار را برای من توضیح دادند کار به خوبی پیش می رود و کار بنیاد مسکن هم مورد تایید مسئولان است.

ناطق نوری بیان کرد: مجموعه نظام و دولت برای بازسازی مناطق سیل زده پای کار آمده اند و همه همت خود را برای تمام کردن کار در مناطق سیل زده به کار گرفته اند.
او اضافه کرد: مدیریت اقتضا می کند که نسبت به خواسته های مردم صبوری و تحمل به خرج دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در مجموع آنچه امروز در اینجا مورد بازدید قرار گرفت مثبت و خوب و بیانگر توجه دولت به خواست مردم است.

۱۳ روستای سیل زده خوزستان به دایک حفاظتی نیاز دارند

علیرضا تابش نیز در حاشیه بازدید از روند احداث سیل بند در روستای یکاویه شهرستان باوی درجمع خبرنگاران اظهار کرد: قراردادی را با دانشگاه چمران برای مطالعات علمی برای احداث دایک های حفاظتی داریم که مرحله به مرحله جلو می روند و خروجی آنها را در اختیار ما قرار می دهند.

در بحث سیل بندها در وهله نخست طراحی مهم است که هر روستا چه نوع سیل بند با چه طولی و چه مشخصاتی نیاز است.

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: ۱۳ روستای سیل زده خوزستان به احداث سیل بند برای جلوگیری از آبگرفتگی مجدد نیاز دارند که کار احداث آنها آغاز شده و تا سه ماه آینده کار احداث آنها باید تمام شود.

تابش با بیان این که ۲۲ میلیارد تومان برای احداث این ۱۳ سیل بند تخصیص داده شده است، گفت: احداث سیل بند برای ۴۵ روستای دیگر در حال مطالعه است و این امکان وجود دارد که سایر روستاهایی که شرایط حاد و بحرانی دارند نیز به این تعداد روستاها اضافه شود.

وی با تأکید بر توجه به مطالعات علمی و کارشناسی در اجرای طرح های عمرانی، تصریح کرد: همه مداخلات در زمین باید براساس طرح های علمی و تحقیقاتی و مبتنی بر اطلاعات صحیح و مطلوب باشد تا کاری که انجام می شود و خروجی نهایی آن مطلوب باشد.

رییس بنیاد مسکن کشور یادآور شد: در صورت نیاز ماشین آلات مورد نیاز برای تسریع در احداث سیل بندها در این ۱۳ روستا از سایر استان ها تامین می شود.

تابش یادآور شد: در صورت وقوع بارندگی ستاد بحران و استانداری خوزستان باید به دنبال راه های دیگر برای مقابله با سیل باشند چون ما کار بلند مدت انجام می دهیم

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=18175

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *