امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱

شناسه خبر:

امام جمعه هندیجان در نشست هم اندیشی با جمعی از طلاب و فضلای هندیجانی مقیم قم :

مسئولین تلاش کنند تا زمینه حضور و فعالیت تبلیغی طلاب و مبلغین هندیجانی در شهر و دیار خودشان فراهم گردد

jonoobfardanews.ir

به مناسبت ایام غدیریه و عید ولایت و امامت و گرامیداشت پنجم مرداد ماه سالگرد برپایی اولین نماز جمعه کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نشست هم اندیشی و تبادل نظر جمعی از طلاب و فضلای شهرستان هندیجان مقیم قم با حضور حجهالاسلام حسینی امام جمعه شهرستان هندیجان در شهر مقدس قم برگزار گردید.

در این نشست صمیمی طلاب و فضلای هندیجانی مقیم قم به ارائه نظرات و پیشنهادات خویش در خصوص مباحث مختلف فرهنگی و مذهبی پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان هندیجان ضمن تبریک ایام غدیریه و گرامیداشت پنجم مرداد ماه بیان داشت؛ بحمدالله از گذشته تا کنون طلاب و روحانیون فاضل و دانشمندی از شهرستان هندیجان برخاسته اند که چهره های برجسته ای در میان آنها بوده اند که در حوزه های علمیه نجف اشرف و قم تحصیل کرده اند و امروز وجود شما عزیزان سرمایه های بزرگ و ذی قیمتی برای شهرستان کهن هندیجان می باشد.

حجت الاسلام حسینی افزود:سرزمین هندیجان در اعصار گذشته مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی و مذهب شیعی در منطقه بوده که وجود بقاع متبرک امام زادگان متعدد گویای این حقیقت است و یکی از نامهای هندیجان امامیه بوده و هندیجان زادگاه بزرگانی همچون علی بن مهزیار می باشد.

امام جمعه هندیجان اظهارکرد:همه ما باید تلاش کنیم تا هویت گذشته هندیجان را که هویتی درخشان و افتخارآمیز است احیاء نماییم.

ایشان در پایان گفت از همه مسئولین می خواهم تلاش نمایند تا زمینه حضور و فعالیت فرهنگی تبلیغی طلاب و مبلغین هندیجانی در شهر و دیار خودشان فراهم گردد چرا معتقدم این حضور قطعا اثر بخش و دارای خیرات و برکات فراوان است.

قابل ذکر است اولین همایش طلاب و روحانیون هندیجان در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ از سوی امام جمعه شهرستان هندیجان در هندیجان برگزار گردید.

خبرنگارناصرحکیمی

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=38384

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *