امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵

مطالبات مشکلی جدی است که بیمه ها برای ما ایجاد کرده اند

jonoobfardanews.ir

به گزارش ماه نیوز، دکتر سیدحسن هاشمی امروز در جمع خبرنگاران در اهواز در خصوص مطالبات بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی از بیمه ها اظهار کرد: ‌این مشکلی جدی است که برای ما ایجاد کرده اند و به عقیده من تاکنون دستور آقای رییس جمهور نیز آن طور که شایسته بوده، اجرایی نشده است و از این بابت متاسف هستم.

وی افزود: ‌در عین حال مصوبه مجلس برای عرضه ۸ هزار اوراق توسط دولت و تامین آن از طریق منابع مورد نیاز بیمه هنوز به صورت جامع موفق نشده است. در عین حال بیمه تامین اجتماعی هم به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکرده است و از این بابت نیز متاسف هستیم.

هاشمی ادامه داد: آن طور که روسای دانشگاه ها به صورت کتبی به من اعلام کرده اند، در صورتی که تامین اجتماعی هم نتواند معوقات خود را پرداخت کند، طبیعی است که بیمارستان ها نیز برای ارائه خدمات به آنها دچار مشکل خواهند شد و مجبور می شوند به صورت نقدی اقدام به پذیرش بیماران کنند که حتما مشکلاتی برای مردم به وجود می آورد که امیدوارم طبق دستور رییس جمهور در خصوص ایجاد شماره حساب، حق درمانی که مردم و بیمه شدگان به تامین اجتماعی پرداخت می کنند،‌ در آن حساب واریز شود و کارگران و بیمه شدگان و به ویژه خود ما که مطالبه گر هستیم کاملا شفاف از این موضوع مطلع شویم.

وزیر بهداشت گفت:‌ اگر این اتفاق از اول سال می افتاد، ‌اکنون هیچ کمبود اعتباری نداشتیم؛ ۴ هزار میلیارد، ۵۰ درصد هزینه ای است که مردم به عنوان حق بیمه درمان به تامین اجتماعی پرداخت کرده اند و امیدوارم در این زمینه قانون عملی شود. در خصوص بیمه سلامت نیز به نظر می رسد کمی در حل مشکل تعلل می شود و امیدوارم دستگاه ها مامور و موظف، کارشان را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهند،، همان طور که در موضوع گندم و آموزش و پرورش انجام دادند که از آن ها تشکر می کنیم ولی مطالبات حوزه سلامت، قبل از کشت گندمی بود که برداشت و پول آن نیز پرداخت شد. به هر حال امیدواریم تدبیر شود و اجازه ندهند که مراکز درمانی با مشکل بیش از آن چه است،‌ مواجه شوند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=10585

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *