امروز ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۵

شناسه خبر:

مقابله با کم آبی در زمین‌های کشاورزی در خوزستان

jonoobfardanews.ir
برای مقابله با کم آبی در خوزستان اقداماتی از جمله طرح تامین آب کشاورزی و بهسازی کانال‌های عمومی و لایروبی انهار در سال گذشته انجام شده است.

به گزارش  جنوب فردا  مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال گذشته برای مقابله با کم آبی در استان اقدامات گوناگونی صورت گرفت که از جمله آن می‌توان به طرح تامین آب کشاورزی و بهسازی کانال‌های عمومی و لایروبی انهار اشاره کرد.

 

عباس ساکی اظهار کرد: در سال گذشته طرح‌های کوچک تامین و انتقال آب ۷ ایستگاه با اعتبار ۱۱۱ هزار و ۹۵۳ میلیون ریال در استان انجام شده است.

وی با اشاره به بحران کم آبی استان در سال گذشته افزود: از اقدامات انجام شده برای مقابله با بحران کم آبی استان در سال گذشته، می‌توان به ایجاد استخر‌های خاکی اضطراری برای تامین آب و استحمام دام‌های سبک و سنگین به حجم ۷۲۰ هزار متر مکعب و با عتبار ۱۰۹ هزار میلیون ریال اشاره کرد. ساکی در ادامه به بهسازی کانال‌های عمومی و لایروبی انهار و زهکش‌ها اشاره کرد.

ساکی گفت : در سالی که گذشت طرح‌های بهسازی کانال‌های عمومی و انهار سنتی شامل لایروبی انهار به طول ۴۹۰ کیلومتر و احداث و بهسازی به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۵۰۰ هزار و ۷۶ میلیون ریال و لایروبی انهار و زهکش‌ها به حجم یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۶۰ متر مکعب با اعتبار ۲۹۱ هزار میلیون ریال انجام شده است.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین به طرح تامین آب اضطراری کشاورزی با هدف مقابله با کم آبی در استان با اعتبار ۶۰۰ هزار میلیون ریال اشاره و اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این طرح می‌توان به خرید و اجرای خطوط انتقال آب به طول ۶۲ کیلومتر، مرمت و بازسازی ۶ رشته قنات در سطح شهرستان‌های اندیکا و باغملک، احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری به طول ۴ کیلومتر و یک باب تکمیل استخر ذخیره آب مجتمع گلخانه‌ای باغملک اشاره کرد.

ساکی به دیگر اقدامات انجام شده در طرح تامین آب کشاورزی اشاره کرد و گفت: احداث و ترمیم ۶ باب استخر ذخیره آب، احداث جاده بین مزارع به طول ۸۰۰ متر و اعتبار یک هزار و ۹۵۰ میلیون ریال و تجهیز و نوسازی اراضی سنتی در سطح ۱۰۷ هکتار و با اعتبار ۳۷ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌آید.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=41098

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *