امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۱

آغاز خروج مغروقه های دهانه اروند رود تا انتهای خرمشهر از مردادماه

مولوی از آغاز خروج مغروقه های رودخانه بین المللی اروند از دهانه اروند رود تا انتهای خرمشهر در مردادماه سال جاری خبرداد و گفت: این پروژه از ۱۵ مرداد ماه سال جاری توسط پیمانکار اجرایی می شود.

jonoobfardanews.ir

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از آبادان؛ سید محمد مولوی امروز (چهارشنبه ۲۳ تیرماه) با بیان اینکه اروند رود یکی از رودخانه های بین المللی کشور به شمار می رود اظهار کرد: این رودخانه به دلیل بین المللی بودن از اهمیت استراتژیکی خاصی برخوردار است چراکه در طول تاریخ در رونق تجاری، صنعتی، سیاحتی، صیادی و … کشور به ویژه استان خوزستان نقش به سزایی را ایفا کرده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، افزود: متاسفانه پس از جنگ تحمیلی از اهمیت این آب راه بین المللی به علل مختلف از جمله وجود مغروقه ها در آن کاسته شد.

وی با بیان اینکه سال هاست پیگیری های متعددی جهت خروج مغروقه ها خصوصا در دهانه اروند رود تا انتهای مسیر خرمشهر انجام پذیرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی ها و پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان بنادر کشور، تیم کارشناسی و تجهیزاتی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) این مهم را در آینده ای نزدیک عملیاتی خواهد کرد.

مولوی از وجود ۱۶۰ مغروقه در آب راه بین المللی اروند رود خبرداد و بیان کرد: این تعداد تقریبی است که از خورموسی تا انتهای اروند در خرمشهر اعم ازلنج، قایق، کشتی فلزی، دوبه، کانتینر، داک، یدک کش و… مغروقه شناسایی شده است.

وی ادامه داد: مقرر شده در گام اول ۵ شناور بزرگ و مهم به نام های فردین w ۱۴، تبسم دریا، مشهور و w ۱۵ که در دهانه اروند رود تا انتهای خرمشهر غرق شده اند خارج شوند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تجهیز کارگاه شرکت متولی پروژه در ۱۵ مردادماه سال جاری خبرداد و گفت: شرکت پیمانکار این پروژه حدود یک ماه بعد از کار عملیاتی خروج مغروقه ها را به مدت ۳۵۰ روز با تجهیزات و ادوات کامل آغازخواهد کرد.

وی بیان کرد: همچنین پیمانکار متعهد شد تا دستگاه های مجهز لایروبی را نیز در رودخانه و انهار آن در کنار دیگر تجهیزات مستقر کند.

مولوی، اجرای این پروژه را یکی از عوامل رفع مشکلات مردم این منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: اجرای این پروژه می تواند باعث رونق بنادر تجاری، صیادی و لایروبی انهار شود و نقش مهمی را در منطقه ایفا کند.

وی اضافه کرد: بدون تروید این خبر مهم و خرسند کننده باعث خوشحالی همه آبادانی ها و خرمشهری های عزیز خواهد بود ونوید آینده ای درخشان را خواهد داد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=30881

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *