امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۱

نماینده شادگان: مگر نمی‌بینند کمبود آب چه بلایی سر مردم خوزستان آورده است؟

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا،مجید ناصری‌نژاد با اشاره به نامه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص انتقال آب خوزستان اظهار کرد : آقای کلانتری در نامه‌ای محرمانه عنوان کرده که خوزستان سه میلیارد مترمکعب آب مازاد دارد که باید از آن برداشت شود این در حالی است که خوزستان دیگر آبی ندارد.

وی افزود: این اقدام آقای کلانتری خیانت بزرگی به مردم خوزستان است و در حقیقت وی با این کار آخرین میخ نابودی را به خوزستان می‌زند.

نماینده شادگان گفت: در گذشته تنها امید مردم خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست بود تا بلکه با ارزیابی زیست محیطی مانع از انتقال آب شود ولی با این اقدام ظالمانه و چراغ سبز انتقال آب از سوی آقای کلانتری دیگر امیدی نداریم.

ناصری‌نژاد گفت: در حال حاضر همه کشاورزان از عدم صدور مجوز برداشت  آب جهت کشاورزی نگران هستند. اگر خوزستان آب مازاد دارد چرا مجوز برداشت آب به کشاورزان نمی‌دهند؟!

وی با بیان اینکه ریزگردها یکی از معضلات مردم خوزستان است، عنوان کرد: مگر آقای کلانتری نمی‌بیند که کمبود آب و خشکسالی چه بلایی سر مردم خوزستان آورده است؟

نماینده شادگان در مجلس بیان کرد: خشکی تالاب‌ها، دشتستان‌ها و نخلستان‌ها، محدودیت‌های کشاورزی و مهاجرت کشاورزان از زمین‌های حاصل‌خیزشان ناشی از کمبود آب در خوزستان است. محصولات زراعی خوزستان هم در حال انقراض هستند.

ناصری‌نژاد با بیان اینکه به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و به عدم اعتنای وی به مردم خوستان اعتراض کردیم، گفت: از رسانه‌ها، دانشگاهیان و معتمدین مردم می‌خواهیم جهت جلوگیری از این اقدام ظالمانه در حق مردم خوزستان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا از انتقال آب خوزستان جلوگیری کنیم ولی عده‌ای در دولت عزم کرده‌اند که آب خوزستان را ببرند.

منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=14154

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *