امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۰

هدایت الله خادمی : مشکلات زیست محیطی در خوزستان تعادل جمعیتی را در این استان به نحو نگران کننده ای بر هم می زند

jonoobfardanews.ir

ماه نیوز _ هدایت‌الله خادمی نماینده باغ ملک و ایذه در مجلس شورای اسلامی صبح جمعه هشتم مرداد به خبرگزاری فارس گفت: به واسطه ریزگردها «بسیاری از ساکنین این مناطق که توانایی دارند موطن خود را ترک می‌کنند».

او «گرمای شدید، فقدان امکانات و عدم رسیدگی به مشکلات» را از عوامل اصلی مهاجرت ساکنان خوزستان برشمرد و افزود: این وضعیت «تعادل جمعیتی را به نحو نگران کننده‌ای برهم می‌زند».

این نماینده مجلس خوزستان را یک منطقه صنعتی و کشاورزی دانست که نیاز به نیروی انسانی و کار دارد و گفت: «بومیان برای فرار از شرایط موجود بهانه‌های بسیاری دارند».

به گفته خادمی برخی از ساکنین خوزستان که به دلیل نداشتن امکان مهاجرت در منطقه ماندنی شده‌اند، «با انواع و اقسام بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند».

مجید ناصری‌نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان هم سه شنبه پنجم مرداد در حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست ایران گفته بود که «اگر با این وضعیت محیط زیست پیش برویم دیگر انسانی در خوزستان نمی ماند».

معصومه ابتکار سه‌شنبه پنجم مرداد به منظور آنچه که رسیدگی به «بحران ریزگردها» عنوان شد، برای هفتمین بار در سه سال گذشته به خوزستان سفر کرد. نمایندگان خوزستان در مجلس از همراهی رئیس سازمان محیط زیست خودداری کردند.

به گفته ناصری‌نژاد نمایندگان به دلیل اعتراض به وضعیت محیط زیست در سخنرانی معصومه ابتکار شرکت نکردند. نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «وضعیت طوری شده که همه از خوزستان فرار می‌کنند»، گفت با تداوم این وضعیت تنها کسانی که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند در خوزستان باقی می‌مانند تا «از زمین و زیر زمین و بالای زمین و هر چه در استان است بهره اقتصادی خودشان را ببرند.»

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=7650

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *