امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۵۰

هشت سال جنگ تحمیلی باعث بروز بیماری ها و اختلالات روانی زیادی در مردم خوزستان شد

jonoobfardanews.ir

به گزارش ماه نیوز، دکتر غلامرضا شریعتی در این مراسم گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد گامی متفاوت در اجرای طرح تحول نظام سلامت هستیم و خوشبختانه به بیماران اعصاب و روان که تا پیش از این مورد غفلت قرار گرفته بود، توجه ویژه ای شده است .

وی با بیان اینکه متاسفانه تا چندین سال گذشته به حیطه روانپزشکی کم لطفی می شد، عنوان داشت: همان طور که بر همگان واضح است یکی از عوامل موثر در ایجاد بیماریهای اعصاب و روان جنگ بود. هشت سال جنگ تحمیلی باعث بروز بیماری ها و اختلالات روانی زیادی در مردم خوزستان شد.

استاندار خوزستان بیان داشت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و شناسایی نیاز های مردم هم اکنون مردم شریف استان خوزستان که سالها در جنگ تحمیلی از جان و مال خود گذشته و پس از آن نیز با آثار جنگ دست و پنجه نرم می کنند، خدمات بهداشتی و درمانی خوبی دریافت می کنند که از این پس با افزایش تخت های ویژه روانپزشکی در بیمارستان های استان، بیماران اعصاب و روان نیز می توانند خدمات درمانی مناسبی دریافت نمایند و این گامی مثبت در راستای تأمین کیفیت زندگی مردم استان است.

شریعتی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا با شناسایی نیازهای اساسی مردم، روند ارائه خدمات را بررسی و نسبت به رفع و تصحیح فرآیندهای موجود و یا تعریف فرآیندهای جدید گام برداریم، گفت: با افزایش ارائه خدمات با کیفیت به مردم جامعه می توانیم کیفیت زندگی در استان خوزستان را افزایش و مانع از مهاجرت افراد شویم.

وی ادامه داد: نمونه ای از این اقدامات مربوط به ارائه و پوشش خدمات توسط بیمه است که یکی از عناوین مورد بحث در شورای برنامه ریزی است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه متوسط هزینه ارائه خدمات سلامت توسط بیمه ها انجام می گیرد، عنوان داشت: در استان خوزستان متوسط هزینه بیمه تأمین اجتماعی برای هر فرد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می باشد در حالی که در کل کشور این رقم بالغ بر ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال می باشد، با این توصیف از نحوه ارائه خدمات در استان خوزستان، چگونه می توان انتظار داشت که تحصیل کرده ها و نخبگان در این استان باقی بمانند.

شریعتی افزود: هم اکنون که بیمه سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال یافته، انتظار می رود با ایجاد عدالت و وحدت رویه، نحوه و پوشش ارائه خدمات توسط بیمه در کل کشور با عدالت بیشتر و فارغ از انتخاب های سلیقه ای برای ارائه برخی از خدمات سلامت ارائه گردد.

استاندار خوزستان هم چنین با اشاره به بلایای طبیعی و خسارت های حاصل از آن به خصوص به قشرهای محروم جامعه، از بیمه شدن ۴هزار روستای استان خوزستان خبر داد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=10583

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *