امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴

هشدار در خصوص سونامی بیسوادی با توجه به آموزش مجازی

jonoobfardanews.ir

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص سونامی بیسوادی هم در حوزه فقر فرهنگی و هم آموزشی هشدار داد.

قاسم احمدی لاشکی در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص حضوری شدن مدارس لازم است که خانواده‌ها آگاه شوند و آسیب‌های وارد شده به سطح سواد دانش آموزان برای آن‌ها روشن سازی شود.

 

او می‌گوید که همین حالا نیز به لحاظ سواد دانش آموزان بین ۵۶ کشور رتبه بالاتر از ۴۰ را داریم که با توجه به شرایط کرونا و آموزش مجازی احتمال می‌رود وضعیت بدتر هم شده باشد.

 

آقای احمدی همچنین در خصوص کمبود نیرو‌های خدماتی و سرایدار یادآور شد که ۶۰ هزار نفر کمبود وجود دارد که امید می‌رفت در مجلس با الحاق به تبصره ۲۰ نیرو‌های خدماتی جدید جذب شود، اما این اتفاق رخ نداد.

 

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش سرانه آموزشی در خوزستان را در حد مطلوبی نسبت به کشور ندانست، اما متذکر شد که با اقدامات انجام شده این مورد تقویت شده است.

 

این مقام مسئول سرانه استاندارد آموزشی در جهان را عدد ۸ و نیم عنوان کرد که کشور نیز ۳ شماره از این رقم پایین‌تر است.

 

قاسم احمدی لاشکی در خصوص تاثیر مسائل خارج از مدرسه بر روی دانش آموزان و موسیقی‌های مبتذل گفت: برای جلوگیری از خطرات سوء آن بر روی دانش آموزان ارتباط با خانواده باید افزایش یابد و محتوی کتب درسی نیز به گونه‌ای باشد که در این خصوص برای والدین و دانش آموزان روشن سازی شود.

 

او در خصوص پیگیری حقوقی خوانندگانی که بدون در نظر گرفتن حقوق کودکان اقدام به انتشار ویدیو می‌کنند یادآور شد که باید مدارکی در این مورد وجود داشته باشد تا بتوان این افراد را در محاکم بین المللی دادگاهی کرد

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=35617

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *