امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶

شناسه خبر:

پلیس راه خوزستان روزانه ۲۵۰ میلیون تومان رانندگان متخلف را جریمه می کند

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا رئیس پلیس راه استان خوزستان در نشست شورای ترافیکی استان با اشاره به اینکه آمار تصادفات درون شهری و برون شهری در کل استان افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر ۲ ماه تا ورود مسافران نوروزی به استان زمان باقی است و ضرورت اجرای اقدامات پیشگیرانه بیش از پیش اهمیت دارد.

سرهنگ رضا دولتشاهی تصریح کرد: بنابراین لازم است نقاطی از استان که حادثه خیز هستند هرچه سریعتر ایمن شوند و در رابطه با اینکه از سوی شهرداری‌ها اعلام شده به دلیل نبود اعتبارات، توان تهیه دوربین‌های کنترل سرعت را ندارد، غیر قابل توجیه است.

این عضو شورای ترافیک استان تصریح‌کرد: در هر صورت اجرای طرح‌های ترافیکی درون شهری بر عهده شهرداری‌ها است اما در حد بضاعت باید اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد.

سرهنگ دولتشاهی با بیان اینکه به صورت متوسط در روز مبلغی بالغ بر۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال میزان جریمه‌های پلیس راه در خوزستان است، ادامه داد: این درحالی است که در ایام دیگر سال مانند نوروز که از طرح‌های ترافیکی ویژه ای برخوردار است، حجم جریمه‌های روزانه به پنج میلیارد ریال می‌رسد که باید برابر قانون این منابع به استان بازگردانده شود.

وی ادامه داد: در روند بازگرداندن این مبالغ به استان مشکلاتی وجود دارد ولی در هر صورت لازم است که نهادها و دستگاه‌های مربوطه به تعهداتی که برابر قانون به آنها داده شده، عمل کنند.

 رئیس پلیس راه استان با تاکید بر اینکه در دوره‌ای قرار داریم که استان خوزستان، منابع مالی مناسبی در اختیار ندارد و از نظر فرهنگ ترافیکی و دوربین‌های کنترل سرعت دچار چالش هستیم، گفت: به همین دلیل چاره‌ای جز استفاده از موانع فیزیکی مانند سرعت‌گیرها که اقدامی کوتاه مدت و تاثیرگذار است، در استان وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=20095

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *