امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۴۵

شناسه خبر:

به بهانه مراسم نکوداشت سیف الله دهکردی:

کسب قدرت مرجع فقط شایستگی میخواهد و از هر قدرتی از جمله قدرت از مقام ، نزد مردم پایدارتر و ریشه ای تر است/منصور قمر

jonoobfardanews.ir
جمعه ۱۰ آبان حرکت شایسته ای در سالن اجتماعات سازمان آب وبرق با عنوان نکوداشت از سیف الله دهکردی پیشکسوت فوتبال انجام گرفت.

جدای از زیبایی اصل هدف نکاتی قابل توجه از حیث چگونگی نوع رفتارها و تاثیر واثربخشی اعمال برخی افراد و یا مسئول خاص و تجلی صفات شخصیتی آنان که موجب بر انگیختن مردم ‌ در پذیرش و میزان کسب محبوبیت با انجام مراسمات نکوداشت برای آنها وجود دارد که‌ نمیشود بسادگی گذشت ، و کلا یک پرسش را در اذهان خلق می نماید ، اینکه مگر از این افراد خاص چه کاری سر زده است که برای آنها خودجوش مراسم نکوداشت برگزار مینمایند؟ ‌‌‌مگر آقای دهکردی از مقام دولتی برخوردار بود؟ ویا هر کس مقام دولتی در اختیار داشت به این شایستگی نزد مردم میرسد؟

در این راستا بجاست تا تعریفی از قدرت ناشی از مقام و قدرت مرجع داشته باشیم. قدرت مقام قدرتی است که با تصدی در پستهای دولتی کسب میشود ولی طبیعتا اشکال آن این است که وقتی پست و مقام از فرد گرفته شد قدرت نیز محو میشود، بجز برای افرادی که حین داشتن آن مقام شایستگی داشتن مقام مرجع را هم داشته باشند ، چون قدرت ناشی از مرجع یعنی قدرتی که به هیچ عنوان ربطی به تاثیر پایدار مقام بر نفوذ فرد در بر برانگیختن نگرشها و کسب محبوبیت مردمی او ندارد ، بلکه صرفا  فقط ریشه در برجستگیها و ویژگیهای رفتاری و شخصیتی مردم پسند و جامعه محور این افراد خاص و محبوب و مقبول دارد.

لذا اگر آقای دهکردی علیرغم دوری از هر عنوان مدیریت اجرایی در فوتبال و هیات فوتبال که خیلی هم از ساختار دولتی بر خوردار نیستند مصداق شایستگی در انجام مراسم نکوداشت میشود ، بی شک از آن جهت بوده چون خودش از یک سری برجستگیها و ویژگیهای فردی و شخصیتی منحصر بفرد برخوردار بوده که اینگونه بدون هیچ تبلیغات اداری و دولتی جمعیت با شکوه از پیشکسوتان و ورزش دوستان و حتی مقامات دولتی در مراسم نکوداشت او شرکت میکنند و از او تجلیل می نمایند، که بنظر می آید اگر ایشان از یک مقام دولتی کشور مثلا وزیر و یا وکیل را در ید خود داشت ولی از صفات برجسته برخوردار نبود نمی توانست مصداق این مراسم نکوداشت گردد، و چون از صفات مردم پسند خاص بهره می برد بی شک تا ابد او و افراد مشابه او که از قدرت مرجع همان قدرتی که مردم با استقبال به آنها عطا نموده اند ماندگار خواهند ماند حتی اگر هیچ پست و مقام نداشته باشند ، چرا که این محبوبیت را از مقام بدست نیاورده اند که با گرفتن آن مقام ، محبوبیت و مقبولیت او هم نزد مردم گرفته شود.

او با برجستگیهای ویژه خود اینگونه پذیرای جامعه شده و تا ابد هیچ ابزار و عناوینی هم قادر نخواهد بود صفات شخصیتی وی را از اک بگیرند ، چون متعلق به خودش هستند و مردم هم‌ این قدرت پایدار یعنی قدرت مرجع را به او عطا نموده اند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=18837

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *