امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۷

یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار ویژه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان تأمین شد‌

jonoobfardanews.ir

به گزارش جنوب فردا، یدالله شمایلی، امروز در نشست خبری که در سالن جلسات این موسسه برگزار شد، اظهار داشت: ۷۰ درصد منشأ ریزگردها خارجی و مابقی آن داخلی است.

وی با اشاره به این‌که یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان بیابانی است و از این مساحت ۴۵۰ هزار هکتار شن، ماسه‌روان و ریزگرد است، بیان کرد: زیرساخت‌های لازم برای مقابله با کانون‌های داخلی ریزگردها آماده شده است.

شمایلی از اقدامات فوری و اساسی برای مقابله با کانون‌های داخلی ریزگردها خبرداد و گفت: در برنامه ششم توسعه ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کانون‌ها تعیین و در دست اقدام است.

وی یادآور شد: در منطقه فوق بحرانی جنوب شرق اهواز بنا شد که کانالی به طول ۴۴ کیلومتر ویژه ۴۲ هزار هکتار از اراضی کانون ریزگردها ایجاد شود.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به این‌که انتقال آب این کانال برای کاشت نهال سازمان منابع طبیعی در مناطق بیابانی است، افزود: در چند هفته اخیر بیش از ۱۰۰ هزار هکتار متر مکعب عملیات خاکی در روز انجام و نزدیک به ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات برای ساخت بکار گرفته شدند.

شمایلی خاطرنشان کرد: ساخت کانال انتقال آب(مهندس پور شریفی) به عرصه‌های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز هیچگونه مشکلی برای روند اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری ندارد.

وی ادامه داد: در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بیش از ۷۰ درصد پروژه‌ها در اختیار نیروهای بومی است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر با اشاره به تأمین آب اجرایی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری توسط دولت، افزود: ۳۱۲ هزار هکتار در فاز نخست و ۲۳۸ هزار هکتار در فازم است که تاکنون ۲۴۵ هزار هکتار تمام شده و تا پایان امسال تمام می‌شود.

وی در پایان گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از کل یک میلیون و نیم میلیارد دلار اعتبار طرح ۵۰۰ هزار هکتاری تأمین و اختصاص داده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=11543

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *