امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹

پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه خانه شرق اهواز

jonoobfardanews.ir
به گزارش جنوب فردا،فردوس کریمی در نشست خبری که  هفتم شهریورماه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه دستاورد خوب و بزرگ نسبت به سال گذشته داشتیم، اظهار کرد: جنب و جوش در نمایشگاه امسال به ویژه در بخش صنعت خیلی پررنگ و امیدوارکننده بوده است.
وی افزود: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته خیلی خوب برگزار شده و ابتکارات و نوآوری های خوبی نیز در آن به کار گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: شهر اهواز با توجه به جمعیتی که دارد به نسبت شرایطی که باید داشته باشد، وضعیتش مناسب نیست. اگر اهواز را به عنوان یک بیمار قلمداد کنیم، باید گفت که خیلی دیر به داد این بیمار رسیدند و نباید در این لحظه چنین وضعیتی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه باید ۱۲سال قبل به وضعیت اهواز رسیدگی می کردند، گفت: دولت برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز برنامه های خوبی داشته و ۸۶۰ میلیارد تومان در این بخش مصوب کرده است تا بتوان فاضلاب کل شهر اهواز را به تصفیه خانه های شرق و غرب اهواز منتقل کرد.
کریمی گفت: دولت سال گذشته با سفری که به خوزستان داشت، برای مشکلات آب و فاضلاب در اهواز ۸۶۰ میلیارد تومان در این بخش مصوب کرد که این اعتبار در بخش فاضلاب برای یک دوره سه ساله پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: تصفیه خانه شرق اهواز در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این زمینه اهواز را به ۲۵ منطقه تقسیم کرده شده و کلکتورها را در شرق و غرب کارون قرار می گیرد. کل فاضلاب شرق را به تصفیه خانه شرق و فاضلاب غرب را از طریق همان کلکتورها به تصفیه خانه قدیمی چنیبه منتقل کنیم تا مشکل اساسی فاضلاب اساسی اهواز را بتوانیم در شرق و غرب اهواز حل کنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه مشکل فاضلاب اساسی ترین مشکل مردم اهواز است، اظهار کرد: در بخش آب نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سه درصد صادرات نفت و گاز پیش بینی شده است که اگر محقق شود در بحث اصلاحات شبکه آب به کار گرفته خواهند شد.
کریمی با اشاره به اینکه در حوزه فاضلاب ۸۶ میلیارد برای سال اول مصوب شده که تا کنون حدود ۱۸ میلیارد تومان ابلاغ شده است، تصریح کرد: امیدواریم بستر جذب مناسب اعتبارات را در سه سال آینده فراهم کنیم و ۸۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده را جذب کنیم.
مهمترین برنامه های در پیش روی شرکت گفت: برنامه های پیش رو میان مدت، کوتاه مدت و بلندمدت است؛ برنامه های کوتاه مدت استفاده از تصفیه خانه گروه ملی است که ۱۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آن در اردیبهشت ماه استفاده کردیم و الآن برای جنوب اهواز در حال استفاده است.
خط انتقال ۷۵۰ میلیمتری است که حدود ۵ کیلومتر از تصفیه خانه شماره یک ملی راه به سمت ارتفاعات حصیرآباد که مخازن آن سال های سال بلااستفاده بوده در این مسیر عملیات اجرایی را انجام می دهیم که ۱۲۰ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن است که بتوانیم شرق اهواز را از افت فشار رها کنیم
بخش بعد در حوزه فاضلاب است که مهار آن را با بحرانی ترین شرایطی که در کارون است دست و پنجه نرم می کنیم و راه های اساسی برای برون رفت داریم که هدف اول نجات کارون وبهبود محیط زیست است و با اجرای این طرح یک متر هم فاضلاب به کارون نمی ریزد.
پنج نقطه که پساب به کارون می ریزد که ۴۰ درصد کل پساب های ورودی به کارون است و برای مهار آن تا پایان سال برنامه ریزی کردیم.
۱۱۲ هزار مترمکعب ظرفیت برای ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد تصفیه خانه شرق اهواز که برای یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر هم قابل توسعه است.
همانطوری که همیشه عرض می کنم برای مدیریتی مثل آب و فاضلاب انتظار یک مدیری این است که من نقش خود، شهروندان نقش خود و سیستم های نظارتی هم نقش خود را ایفا کنند.
تمام تلاش خود را برای بهبود سلامت و کیفیت آب و جلب رضایت آنها به کار می گیریم و پرسنل ما شبانه روز در حال فعالیت هستند و وضعیت موجود مربوط به سال های گذشته است که به جامانده و اولویت بندی می کنیم تا این اوضاع نابسمان را بهبود ببخشیم و زمان زیادی نمی برد و انتظار داریم از مردم که انشعابات غیرمجاز را استفاده می کنند از آب و فاضلاب انشعاب بگیرند و سهم مشارکت خود را بالا ببرند.
هیچ اراده ای در راستای کنترل آن نیست و باعث افت فشار شبکه می شود و در پیک مصرف مردم با کمبود فشار روبرو هستند و امیدوارم با این انشعابات غیرمجاز به صورت قانونی برخورد و فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=13036

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *