امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۰

امام جمعه شهر چمران:

تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور اقتصاد مقاومتی است/ اقتصاد مقاومتی اجرا شود جهش تولید نیز محقق خواهد شد

jonoobfardanews.ir
امام جمعه شهر چمران گفت: تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور اقتصاد مقاومتی است که سالیان سال است رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن تأکید می‌کنند.

به گزارش جنوب فردا حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تسلیت سوم جمادی‌الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: بارزترین ویژگی حضرت صدیقه کبری (س) نصرت و دفاع از امام زمان خود یعنی حضرت امیرالمؤمنین (ع) و دفاع از حریم ولایت بود.

وی افزود: این بزرگ‌ترین درسی است که باید از این بانو یاد بگیریم. همه فرهیختگان و اندیشمندان جهان اسلام باید ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را به جهانیان و به ویژه بانوان مسلمان معرفی کنند تا راه و مسیر این بانوی بزرگوار به عنوان یک الگو در نزد آنان نهادینه شود.

خطیب جمعه شهر چمران با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بهترین الگوی برای جامعه زنان مسلمان است، گفت: امروز ما در موضوع حقوق زنان حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و جایگاه زن در دین مبین اسلام جایگاه والایی است.

عبادی تصریح کرد: اسلام زن و مرد را در رسیدن به کمال و سعادت هم‌طراز قرار داده است. زن نقش بی‌بدیلی در ساختن جامعه و تربیت نسلی فرهیخته دارد، اما متأسفانه غرب دارد در حق زنان جنایت می‌کند و نگاه غرب به زن به عنوان یک کالا و یک ابزار برای ارضای امیال جنسی است.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اتفاقات اخیر آمریکا، متذکر شد: این اتفاقات ضعف و پوشالی بودن هیمنه آمریکا را به همه دنیا نشان داد و انحطاط اخلاقی، اجتماعی و مدنی این کشور برای همه آشکار شد و این اعتراف خود نخبگان جامعه آمریکا است.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: همچنین ثابت شد که آمریکا رو به افول است. با این اتفاقات آمریکا نمی‌تواند مدعی دموکراسی و حقوق بشر باشد. سیاستمداران ما نباید منتظر وعده‌های چنین دولت ضعیف و حیله‌گری باشند.

عبادی تأکید کرد: اگر بخواهیم اقتصادی قوی و با ثبات داشته باشیم باید نگاه ما به ظرفیت‌های عظیم داخلی کشور باشد. تنها نسخه شفابخش اقتصاد بیمار کشور اقتصاد مقاومتی است که سالیان سال است رهبر معظم انقلاب بر اجرای آن تأکید می‌کنند. اگر اقتصاد مقاومتی حقیقتاً اجرا شود قطعاً جهش تولید محقق خواهد شد و این نظریه اقتصاددانان و اساتید کشور است.

وی در پایان با تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش به همه فرهنگیان، اضافه کرد: این شورا سمبل مشارکت در تصمیم‌سازی در جامعه است.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=26648

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *