امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴

متضرر شدن آژانس های مسافرتی در خوزستان!/بیکار شدن کارکنان دفاتر گردشگری و آژانس ها/ بسته های حمایتی کرونا که آژانس ها همچنان نتوانستند از آنها بهره مند شوند !

jonoobfardanews.ir
وحید خادمی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و مسافرتی استان خوزستان در گفتگو با جنوب فردا گفت : از سال ۱۳۹۸ و آغاز سیل در خوزستان دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری و صنعت توریسم دچار افت شدیدی ۷۰ درصدی شد.

وحید خادمی رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات هوایی و مسافرتی استان خوزستان در گفتگو با جنوب فردا گفت : از سال ۱۳۹۸ و آغاز سیل در خوزستان دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری و صنعت توریسم دچار افت شدیدی ۷۰ درصدی شد.

وی گفت : دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان بعد از سیل و آسیب به زیر ساخت های استان از قبیل کشاورزی و منابع طبیعی و گردشگری و صنعت توریسم این استان دچار مشکل شده است.

خادمی افزود : دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان در سال ۴ ماه کار میکنند و ۸ ماه از سال بیکار هستتد و بدلیل موقعیت جغرافیایی و اقلیمی آب و هوایی که در خوزستان وجود دارد شرایط خاص منطبق با موقعیت جغرافیایی در استان خوزستان در طول سال فعالیت دفاتر دو ماه در تابستان و یکماه در زمستان و یک ماه نزدیک به بهار و وعید است که عملا یکسال گذشته را از دست دادند و فعالیت شان زیر صفر بوده است‌.

رییس انجمن صنفی آژانس های مسافرتی در خوزستان افزود : ۱۶۰ دفتر مسافرتی در استان خوزستان فعال است که تعداد ۱۶۰۰ نفر در این دفاتر شاغل هستتد و صاحبان دفاتر با سرمایه گذاری یک بنگاه اشتغال زایی هستتد ولی متاسفانه بعد از سیل و عدم استقبال مردم از تورهای مسافرتی و گرانی بلیط هواپیما سفر از سبد کالای مردم در استان خوزستان حذف گردید و دفاتر ناچار با کم کردن نیرو توانستند تا اسفند سال ۱۳۹۸ دوام ۵۰ درصدی بیاورند و مقاومت کنند که با شیوع بیماری کرونا از ۲۰ اسفند ۹۹ عملا دفاتر تعطیل و بدلیل توصیه های بهداشتی در رعایت کردن پروتکل های بهداشتی دفاتر به تعطیلی منجر شد و ترس واهمه از جان کارکنان مدت شش ماه دفاتر تا مهرماه تعطیل بودند و هیچ گونه حمایتی به دفاتر نشد و صاحبان دفاتر برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر کارکنان خودرا که تخصص وفن خدمات مسافرتی را داشتتد و برای آنان هزینه کرده بودند و متخصص شده بودند کار خودرا از دست دادند و خانه نشین شدند.

وی گفت:سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت توریسم برای حمایت از این صنف آسیب دیده که به مرز ورشکستگی کشیده شده بود طبق مصوبات دولت و شورای عالی ستاد کرونا مصوباتی را تصویب و به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

خادمی ادامه داد : دفاتر استان خوزستان که تمام سرمایه خودرا طی یکسال گذشته با سیل و بیماری کرونا ار دست داده بودند نقطه امیدی در دل شان روشن شد که با بسته حمایتی که بشرح ستاد ملی کرونا ابلاغ شده بود بتواند ادامه حیات بدهند.

۱.پرداخت وام ۱۲ درصد تا سقف ۱۵۰ الی ۳۰۰ میلیون تومانی
۲.امهال پرداخت در قبوض آب و برق. گاز .
۳.امهال پرداخت مالیات های عقب افتاده و بخشش جرائم
۴.امهال پرداخت بیمه های تامین اجتماعی و بخشش جرائم
این مصوباتی بوده است که دولت محترم و جناب مونسان وزیر محترم میراث فرهنگی و گردشگری در ستاد ملی کرونا تصویب و به استان ها ابلاغ شده است
و طی دعوت از همه نهاد ها و ارگانهای مربوطه خوزستان دریک جلسه با حضور انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان وفراخوان همگانی موضوع اعلام و نمایندگان حاضر در جلسه امضامقرر گردید بعد از سه روز عملیاتی گردد .

خادمی در ادامه اظهار کرد : ولی متاسفانه بعد از سه روز که به ارگانهای مربوطه مراجعه میشود اظهار بی اطلاعی میکنند و اعلام میدارند به ما چیزی اعلام نشده است و اظهار بی اطلاعی میکنند و عنوان میکنند وزارت خانه مربوطه ما باید ابلاغ کند ما زیر بار این مصوباتنمی رویم و متاسفانه دراین ایام سخت که دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان مظلومانه دچار بیشترین ًخسارات شده اند و دفاترشان تعطیل گشته است و بدهکار شده اند بلاتکلیف مانده اند که حالا هم که قرار است حمایتی شوداینچنین ارگانها با دفاتر مظلوم رفتار میکنند و دست مدیران دفاتر و صاحبان این صنف بجایی بند نیست.

وی در ادامه افزود : ۱۶۰۰ نفر در دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان از کار بیکار دفاتر ورشکست و تعطیل گشته اند و هیچ سازمان وارگانی که مصوبات شورای ملی کرونا به آنان ابلاغ شده است زیر بار مصوبات نمی روند و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان خوزستان بلا تکلیف نمی دانند در این روزهای سخت دشوار که کرونا بکسی رحم نمیکند چگونه در حق آنان قانون مصوب شده رعایت نمیشود و باید همچنان شاهد تعطیلی این بنگاه اقتصادی در گوشه محروم کشور استان خوزستان باشیم.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=25410

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *