امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۳

شناسه خبر:

مجوز واردات کالا از شلمچه برای اولین بار پس از تاسیس منطقه آزاد توسط دولت تدبیر و امید صورت گرفته است /۱۲۰۰ تن قیر برای شهرداری آبادان تامین شد

jonoobfardanews.ir
سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان در حاشیه بازدید از مناطق مختلف شهرستان آبادان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته اخیر  در این شهرستان تاکید کرد: مردم آبادان و خرمشهر باید منحصرا قبل از صدور مجوز واردات کالا از شلمچه ، از وفور کالای ارزان قیمت سود ببرند.

به گزارش جنوب فردا از شهرستان آبادان فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه  تسهیلات منطقه آزاد هنوز توسط مردم حس نشده است ، گفت : صدور مجوز واردات کالا از شلمچه به محدوده منطقه آزاد اروند خبر بسیار خوبی است به شرط آنکه در تنظیم بازار و تقلیل نرخ کالا در آبادان و خرمشهر تاثیر گذار باشد.

وی افزود : این کار با همت مسئولین سازمان منطقه آزاد شدنی است و از جناب آقای زمانی  که مسئولانه پیگیر تاثیرگذاری منطقه آزاد بر زندگی مردم است تشکر میکنم.

نماینده عالی دولت در آبادان افزود : واردات کالا از شلمچه ، برای اولین بار در طول حیات منطقه آزاد  با مجوز دولت تدبیر و امید صورت پذیرفته است.

موسوی گفت : در برخورداری از کالای ارزان قیمت ساکنین منطقه آزاد منحصرا باید سود ببرند و خارج از محدوده،  هموطنان ما باید ارزانی و وفور کالا را در آبادان و خرمشهر احساس و مشاهده و فرق زندگی و تسهیلات آن را در منطقه آزاد با مناطق سرزمینی را به عینه ببینند.

وی ادامه داد سراسر محدوده منطقه آزاد باید شرایط مرکز تجاری کنزوالمال را داشته باشد.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص نام گذاری خیابان شهدای رکس گفت:با تصمیم جدی در دو روز گذشته و به پاس خون شهدای سینما رکس بالاخره تکلیف نامگذاری شهدای سینما رکس آبادان در سه مکان در دفتر فرمانداری و توسط شورای نامگذاری پس از ۴٠ سال تعیین شد.اینکار  لازم بود پس از انقلاب انجام شود.

تامین قیر لازم جهت پروژه های آبادان

وی همچنین از تامین قیر لازم جهت پروژه های  شهرداری آبادان خبر داد و بیان کرد:  با تلاش و پیگیریهای زیاد بالاخره ١٢٠٠ تن قیر در اختیار شهرداری آبادان قرار گرفت. این میزان قیر میتواند بخش بزرگی از پروژه های آماده سازی شده را در آبادان پوشش دهد.شهرداری علیرغم تنگناهای مالی در چند ماه گذشته در بیشتر زمینه ها فعالیت امیدوارکننده ای دارد.بنده جاددارد هم از عزیزان شورای شهر و هم مجموعه شهرداری تشکر کنم.

شرایط جدید برای کالای ملوانی

موسوی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع کالای ملوانی اشاره کرد و افزود:برای اجرای برنامه کالای ملوانی در اروندکنار و چوئبده جلسات خوب و مکرری با حضور مسئولین گرفته شد، با طی تشریفات لازم و آماده سازی بندر اروند کنار و فراخوان برای لنجهای تجاری و حل مشکل سوخت آنها و سپس فراخوان غرفه های کالای ملوانی و ته لنجی امیدواریم شرایط جدیدی در این مناطق ایجاد شود.

وی افزود : امیدواریم با توجه به زمانبری تشریفات دستگاههای متولی باسرعت بیشتری تکالیف خود را پیگیری کنند.

سید زین العابدین موسوی پیرامون موضوع نظم و امنیت شهری تشریح کرد : در طول سال گذشته به لطف جان بر کفان نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج)دهها کیلو مواد مخدر کشف ، دهها نفر سوداگر مواد مخدر دستگیر و باندهای آنها متلاشی ، صددرصد مباشرین قتل در شهرستان شناسایی و صدها مجرم دستگیر و به دستگاه قضا تحویل شده است.

موسوی ادامه داد: رسیدگی به پرونده ها در دستگاه قضایی آبادان در طول یکسال گذشته نسبت به قبل بی نظیر بوده و بنده از مسئولین قضایی و قضات شریف شهرستان تشکر می کنم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در پایان از تمام ارکان و ساختار اجرایی شهرستان به هم افزایی در جهت پیشرفت آبادان دعوت کرد و تاکید نمود.

وی گفت ؛ از همه دلسوزان آبادان اعم از  مردم شریف ، مسئولان  ، اقشار مختلف و متخصیین امر دعوت میکنم فارغ از مسائل سلیقه ای با وحدت و انسجام بیشتر دولت را در خدمتگزاری به مردم همراهی کنند تا آبادان جدیدی را به حول قوه الهی به منصه ظهور برسانیم.در هفته دولت نیز پروژه های زیادی برای افتتاح داریم وعملکرد یکسال گذشته دستگاهها را در هفته دولت به استحضار مردم شریف آبادان خواهم رساند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=17303

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *