امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۲

آلودگی هوا و گرد و غبار باعث انتقال و تشدید آسیب ناشی از ویروس کرونا میشود

jonoobfardanews.ir
بسیاری از متخصصان معتقدند که آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار معلق در هوا میتواند باعث انتقال بیشتر و تشدید آسیب های ناشی از ویروس کرونا شود.

بسیاری از متخصصان معتقدند که آلودگی هوا و ذرات گرد و غبار معلق در هوا میتواند باعث انتقال بیشتر و تشدید آسیب های ناشی از ویروس کرونا شود.

دکتر رفیعی پور  عضو انجمن علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ارتباط آلاینده های هوا در انتشار ویروس کرونا می گوید:آلاینده‌های هوابرد مانند دی اکسید نیتروژن (NO۲) و ذرات معلق هوابرد (PM) با ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن، آسیب به دستگاه تنفسی و کاهش مقاومت بدن در برابر عفونت‌های ویروسی و باکتریایی را به دنبال دارد.

وی گفت : گاز دی اکسید گوگرد (SO۲) به عنوان یکی از آلاینده‌های منتشره از ماشین‌های سنگین و برخی صنایع مصرف کننده سوخت‌های فسیلی از الاینده‌های رایج دیگر هوا است که به دلیل حلالیت زیاد در دستگاه تنفسی فوقانی جذب می‌شود و می‌تواند فعالیت سیستم ایمنی بدن انسان را کاهش دهد.

وی افزود:در برخی مطالعات آزمایشگاهی اخیر نیز اشاره شده است که رطوبت نسبی کم باعث افزایش بقای ویروس آنفلوانزا شده و انتقال ویروس را تسهیل می‌کند. از طرف دیگر درجه حرارت پایین نیز فاکتور دیگری است که با تضعیف سیستم ایمنی بدن به شیوع آنفولانزا کمک می‌کند.

دکتر رفیعی گفت: با توجه به نتایج مطالعات صورت گرفته می‌توان گفت که آلاینده‌های هوابرد می‌تواند در افزایش زمان تعلیق ویروس کرونا مؤثر باشد

وی افزود : از این رو انجام اقداماتی نظیر تعدیل فعالیت‌های صنایع مولد آلودگی و تردد غیر ضروری ماشین آلات می‌تواند به عنوان یه راه حل موقتی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گیرد.

قابل توجه افرادی که قصد سفر به خوزستان دارند

به گزارش جنوب فردا علاوه بر آن بسیاری از متخصصان نیز معتقدند که ذرات معلق در هوا مثل ذرات گرد و غبار که اتفاقا در بسیاری از شهرهای خوزستان به نسبت وجود دارند میتواند باعث انتقال بیشتر ویروس کرونا در هوا شوند.

این باید مدنظر مسافرینی قرار گیرد که این روز ها برای فرار از ویروس کرونا به خوزستان سفر میکنند .

در واقع اگر چه گفته شده گرمای هوا عمر ویروس کرونا را کاهش میدهد ، اما از آن طرف ذرات معلق گرد و غبار در برخی شهرهای استان میتواند باعث انتقال و تشدید عفونت ناشی از ویروس کرونا شود.

🌐مجموعه خبری جنوب فردا/اخبار خوزستان:

📲کانال تلگرام:

T.me/jonoobfarda

📲پیج اینستاگرام :
Ihttp://Instagram.com/jonoobfarda

📲کانال واتس آپ:

https://chat.whatsapp.com/DL0MR7iMBGlHGyE7TPjhHr

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=21269

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *