امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۳۰

شناسه خبر:

پیرغلام اهل بیت خوزستانی حاج حسین سراجان آسمانی شد

jonoobfardanews.ir
حاج حسین سراجان پیرغلام اهل بیت ، خیر خوزستانی و پدر شهید محسن سراجان آسمانی شد.

به گزارش جنوب فردا مرحوم حاج حسین سراجان پدر شهید محسن سراجان می باشد و از موسسین هیات خیریه چهارده معصوم اهواز ، موسس چندین مسجد و هیات در استان بوده است.

به گفته خیرین و فعالین مذهبی استان مرحوم سراجان همیشه در مجالس مذهبی خصوصا یادواره های شهدا به بیان خاطرات و داستان های پند آموز ، احادیث و اشعار انقلابی شهره بودند و از زمان جنگ تا کنون هر هفته در مناطق صفر مرزی حضور یافته و اقلام مورد نیاز سربازان را از خیرین تهیه و در مناطق مرزی توزیع و باعث انگیزه و روحیه بخشی به سربازان می شدند.

 همچنین مرحوم حاج حسین سراجان جزو اولین برگزار کنندگان و ‌ترویج کنندگان ایام فاطمیه و برگزار کننده برنامه مذهبی بسیار پر شور و و معنوی در سقیفه چه گذشت ، از موسسین و حامیان اصلی و تبلیغ کنندگان واقعی مجالس اهل بیت و زیارات از جمله دعای کمیل ، دعای ندبه ، دعای توسل ، زیارت عاشورا و حدیث کسا بوده اند.

لازم به ذکر است تهیه جهیزیه برای دختران کم بضاعت و تهیه شغل برای جوانان تازه داماد ، تهیه مسکن و وام های بی بهره برای افراد کم بضاعت از جمله فعالیت های خیریه این مرحوم می باشد.

فعالین مذهبی و خیر استان از وی به عنوان مردی خندان ، خاطره گو ،مدافع واقعی آرمان های اصیل انقلابی ، مدافع و رهرو راه شهیدان و ‌عاشق واقعی اهل بیت یاد میکنند.

مجموعه خبری جنوب فردا ضایعه درگذشت این پیر غلام اهل بیت و خیر خوزستانی را تسلیت عرض میکند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=27516

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *