امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۷

شناسه خبر:

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در خوزستان در گرو کمک نیکوکاران

jonoobfardanews.ir
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان گفت: کمک ۲۰ هزار تومانی هر خوزستانی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک زیادی می‌کند.

به گزارش جنوب فردا غلامرضا روشان در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد در دزفول گفت: اگر هر خوزستانی مبلغ ۲۰ هزار تومان به انجمن حمایت از زندانیان جرائم مالی و غیر عمد کمک کند، تا پایان سال ۱۴۰۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان خوزستان نخواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه این زندانیان، بدهکاران جرائم غیرعمد هستند و انفاق برای کمک به آنها ارزشمند است، افزود: براساس آموزه‌های قرآن باید برای کار نیک با یکدیگر همکاری کنیم، زیرا هرگز به نیکی دست نمی‌یابیم مگر از آنچه دوست داریم، انفاق کنیم.

 

روشان ادامه داد گفت: بخشی از انفاق برای فقر زدایی است ولی درحقیقت مسیر رشد و تعالی را باز می‌کند و ما را به آزادی از قید و بند دنیا می‌رساند.

 

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خوزستان با بیان اینکه انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد دزفول دومین انجمن فعال استان است، اضافه کرد: نگاه مردم دزفول، آدم را به وجد می‌آورد، زیرا همواره در مسیر دین مبین اسلام هستند.

برخورداری دزفول و کاشان از ستاد دیه مجزا

وی با بیان اینکه ۲ شهرستان دزفول و کاشان در کشور دارای ستاد دیه مجزا هستند، گفت: از امام جمعه دزفول می‌خواهیم در خطبه‌های نماز جمعه مردم را به کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دعوت کنند.

 

روشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دزفول افزود: بالاترین مقام نیکی شهدا هستند که از جان خود گذشته‌اند.

انفاق راهی برای آمرزش مومنان و غیر مومنان

حجت الاسلام مسعود بهرام پور، امام جمعه دزفول نیز در این جشن گلزیزان، ایمان به غیب را به معنی اثرگذار بودن خداوند در زندگی دانست و گفت: انفاق، رصد نیاز‌ها و تلاش برای رفاه جامعه از ویژگی‌های افراد مومن است.

 

وی با بیان اینکه مومنان برای رضای خدا انفاق می‌کنند، افزود: وقتی مسئولیت را از امیرالمومنین (ع) گرفتند، کمک به نیازمندان را رها نکرد.

 

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: انفاق چه کم چه زیاد توفیقی است که باعث آمرزش فرد مومن و حتی غیرمومن می‌شود.

 

امام جمعه دزفول با بیان اینکه انفاق راهی است که خداوند برای آمرزش باز می‌کند، اضافه کرد: خداوند تا ۷۰۰ برابر میزان انفاق فرد به او کمک می‌کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44780

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *