امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۹

رئیس اداره ارشاد شوشتر:

استقبال بی نظیر مردم شوشتر از برنامه های فرهنگی هنری با محوریت اقوام قابل ستایش است

jonoobfardanews.ir
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر گفت: استقبال بی نظیر مردم شوشتر از برنامه های فرهنگی هنری با محوریت اقوام قابل ستایش است زیرا که اتحاد اقوام گره گشای بسیاری از مسائل در شهرستان می باشد.

به گزارش جنوب فردا؛ علی بهرامی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به وجود اقوام عزیز شوشتری، بختیاری و عرب در شهرستان شوشتر و لزوم توجه به آنان، همچنین ضرورت برنامه ریزی برای ایجاد بیش از پیش وحدت اقوام، در طول سال رویدادهای بسیاری را در رشته های مختلف فرهنگی هنری با همراهی هنرمندان برگزار کرده ایم که استقبال بی نظیر مردم، انگیزه ی ما و دیگر دست اندرکاران را در تداوم بخشیدن به اجرای این گونه برنامه ها مضاعف ساخته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر افزود: اگر چه در اکثر برنامه ها از ظرفیت های اقوام شوشتر استفاده کرده ایم اما پس از برگزاری رویدادهایی اختصاصی با محوریت اقوام شوشتری و بختیاری در چند نوبت و در رشته های مختلف هنری شعر ، موسیقی ، نمایش ، سرود و …، این بار و برای دومین سال متوالی جشن فرهنگی هنری « فرحه رمضان » با اجرای هنرمندان عزیز عرب در شش شب در تالار فرهنگ برگزار شد که با حضور حداکثری مردم همراه گردید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شوشتر اذعان داشت: استقبال از این رویداد تا آنجا بود که علاقه مندان بسیاری در این شب ها در محوطه تالار فرهنگ با توجه به کمبود فضامتاسفانه نتوانستند برنامه ی مورد علاقه ی خود را مشاهده کنند.

بهرامی گفت: نعمت حضور سه قوم اصیل در شهرستان تاریخی و باستانی شوشتر را باید قدر دانست، چرا که در همه ی عرصه ها به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشیده اند؛ ما نیز بر اساس وظیفه، برنامه ریزی های متناسب با آنان را در سالهای اخیر در دستور کار قرار داد ه ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر. در پایان تصریح کرد: بی شک توجه به فرهنگ، آداب و رسوم اصیل و فرهنگی اقوام، احیا و ترویج این گونه فرهنگ ها می تواند ضمن ایجاد شور و نشاط اجتماعی، مسیر توسعه ی شهرستان را در همه ی ابعاد مختلف هموار سازیم. امیدوارم به همت همه مردم و مسئولین با جدیت بیشتری در این راه گام برداریم.

لازم به ذکر است جشن «فرحه رمضان» با اجرای گروه های شعر، موسیقی، نمایش و سرود به مدت شش شب توسط موسسه ی فرهنگی هنری فرحان و به کارگردانی فرحان حمدی در تالار فرهنگ برگزار گردید. در شب پایانی و به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) مراسم گرگعیان (قرقعیان) نیز اجرا شد.

شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44826

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *