امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶

شناسه خبر:

افتتاح طرح‌های عمرانی و صنعتی خوزستان با حضور رئیس جمهور

jonoobfardanews.ir
استاندار خوزستان گفت: در هشتمین سفر رییس جمهور در روز جمعه به خوزستان، چند طرح عمرانی و صنعتی بخش‌های دولتی و خصوصی استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش  جنوب فردا علی اکبر حسینی محراب در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیمای خوزستان با اشاره به هشتمین سفر آقای رییسی به خوزستان برای افتتاح طرح‌های عمرانی، صنعتی، درمانی و وزارت نیرو در روز جمعه بیان کرد: طرح صنعتی پاک چوب خوزستان، اولین طرحی است که با حضور رئیس جمهور در این سفر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: شرکت کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان با ۶۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۷۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

استاندار خوزستان گفت: این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تامین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی برای تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند.

حسینی محراب همچنین دیدار با مردم ایذه و مناطق اطراف این شهرستان را از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در خوزستان عنوان کرد و گفت: در این دیدار روند اجرای مصوبات سفر‌های قبل رییس جمهور در این منطقه از جمله آب شرب و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم و طرح‌های فولادی بررسی خواهد شد.

وی سفر به اهواز و افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی را از دیگر برنامه‌های آقای رئیسی عنوان کرد و افزود: بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: زمزم ۳ در فولاد خوزستان؛ بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی در دستور کار است و وارد زنجیره تولید می‌شود. زمزم ۳ در قدم اول یک‌میلیون‌وهفتصدهزار تن فولاد اسفنجی تولید می‌کند.

میزان تولید این واحد، دو میلیون تن است. با این حجم از تولید دیگر نیازی به واردات این محصول به کشور نداریم و در آینده‌ای نزدیک به یک صادرکننده فولاد اسفنجی در منطقه تبدیل خواهیم شد.

حسینی محراب همچنین با اشاره به افتتاح طرح‌های وزارت نیرو با حضور رییس جمهور در استان گفت: افتتاح طرح‌های پتروشیمی، بیمارستان بندر امام خمینی و سفر به مناطق عملیاتی برای حضور میان کاروان‌های راهیان نور، از دیگر برنامه‌های رییس جمهور در سفر به خوزستان است.

استاندار خوزستان یادآور شد، برخی طرح‌های سفر رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس یا با حضور وزاری دولت به بهره برداری خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44676

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *