امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴

شناسه خبر:

اهمال و بی تدبیری مسئولان شهرستان در روستاها

jonoobfardanews.ir

به گزارش پایگاه خبری جنوب فردا، یاداشت منتشر شده یکی از فعالان اجتماعی دشت آزادگان در فضای مجازی این شهرستان در خصوص مدرسه سه کلاسه شهید جابر حمودی روستای بریچیه سفلی جهت اطلاع رسانی به مسئولان مربوطه و هرگونه اقدام مقتضی منتشر می‌شود.

به هر اندازه از تعلیم و تربیت گفته شود یقینٱ نمی تواند اهمیت ان در جامعه و خصوصا برای قشر دانش اموز را بیان کند.
تصاویر ارسالی عده ایی از اهالی محترم روستای بریچیه سفلی از مدرسه سه کلاسه شهید جابر حمودی اوج بی تدبیری و عدم احساس مسئولیت متولیان امر در حفظ و نگهداری از اموال بیت المال و بی توجهی به امر اموزش و‌پرورش را نشان می دهد که قطعا این بی مسئولیتی ها، اهالی را نسبت به نظام و ایراد به دستگاه های نظارتی ان را مورد انتقاد و نارضایتی قرار می دهد .

مدرسه ایی که در سال ٩٢ توسط بنیاد برکت احداث و به بهره برداری می رسد و برای چند سال دانش اموزان روستا در ان تحصیل می کنند ولی به یکباره این مدرسه متروک و همه اموال ان اعم از کولرها ، ابسردکن ، میز و‌صندلی و … به سرقت رفته و اخیرٱ سیم کشی برق، درب و‌پنجره ها و‌ نرده ها هم از دست سارقان در امان نماندند و ساختمان مذکور تبدیل به یک خرابه و محلی برای پاتوق معتادان تبدیل شده است .

اموزش و‌ پرورش مسئول مستقیم فعال نمودن و حفظ ان بوده و دهیاری روستا هم در غیاب سازمان های دولتی مسئول مستقیم صیانت از اموال دولتی و پیگیری و تعیین تکلیف فعالیت انها را بعهده دارد .

دهیاری روستا در این زمینه چه اقداماتی داشته و آیا در این هفت سال متروک ماندن ساختمان و تخریب آن به وظایف قانونی خود در قبال ملک مذکور واکنشی نشان داده است؟!

شورای محل و بخشداری هم در این باره مشمول قصور و عدم نظارت قانونی خود هستند که متاسفانه همه عوامل فوق در محروم نمودن دانش آموزان از خدمات این مدرسه بعد از سال ٩۶ تاکنون قصور تام دارند و اهمال صورت گرفته قابل جبران نخواهد بود .

لذا عاجزانه از ریاست اداره اموزش و پرورش شهرستان تقاضا داریم مشکلات متراکم چندین ساله دبستان سه کلاسه را در اولویت برنامه های خود قرار داده و نشاط را به روستا و بین اهالی برگرداند .

همچنین می طلبد که بخشداری مرکزی ، شورا و‌دهیاری محل پیگیری های لازم را از مراجع قضایی وانتظامی در برخورد با سارقین را داشته باشند تا بیش از این تخریب بیشتر را شاهد نباشیم و رضایتمندی و اعتماد مردمی را جلب نمایند.

کاظم مرعی / فعال اجتماعی

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=41095

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *