امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۰

شناسه خبر:

برداشت سبز نیشکر در سال زراعی آینده از ۵۵ درصد فراتر می‌رود

jonoobfardanews.ir
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز دوشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) در ارتباط تلفنی با بخش خبری صداوسیمای خوزستان از برنامه‌ریزی برای افزایش برداشت سبز نیشکر در واحدهای هشت‌گانه خبر داد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امروز دوشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) در ارتباط تلفنی با بخش خبری صداوسیمای خوزستان از برنامه‌ریزی برای افزایش برداشت سبز نیشکر در واحدهای هشت‌گانه خبر داد.

به گزارش جنوب فردا به نقل از روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، دکتر عبدعلی ناصری در این مصاحبه با اشاره به افزایش سطح برداشت سبز نیشکر گفت: با تجهیز بیشتر ناوگان برداشت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی آینده شاهد افزایش برداشت سبز نیشکر باشیم و این رقم از ۵۵ درصد فراتر رود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری میزان برداشت سبز نیشکر با برداشت ۹۳ درصدی نیشکر، ۵۰ درصد بوده است، افزود: افزایش سهم برداشت سبز در راستای سیاست‌های توسعه پایدار و حفظ محیط‌زیست در دستور کار شرکت توسعه نیشکر قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با تشریح مزایای برداشت سبز نیشکر، اظهار داشت: این روش برداشت علاوه بر حفظ محیط‌زیست، به افزایش راندمان تولید، بهبود کیفیت نیشکر و تولید بیشتر محصولات جانبی نیز کمک می‌کند.

افتخار برای آبادانی وطن

در ادامه، بخش خبری صداوسیمای خوزستان در گزارشی به روند برداشت نیشکر و تولید شکر در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پرداخت. دوربین گزارشگر خبری به قسمت‌های مختلف این شرکت، از جمله مزارع نیشکر، کارخانه تولید شکر خام و تصفیه شکر رفت و با مدیران و کارگران این شرکت گفتگو کرد.

کارگران نیشکر با بیان اینکه به تلاش و همت برای آبادانی وطن افتخار می‌کنند، از آخرین وضعیت تولید شکر و برداشت نیشکر سخن گفتند و تأکید کردند که در سال مزیّن به جهش تولید، همه توان خود را برای تحقق شعار سال به کار خواهند گرفت.

گزارش صداوسیما از شرکت توسعه نیشکر، تصویری روشن از تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت برای تولید شکر ارائه داد. این گزارش نشان داد که شرکت توسعه نیشکر با اتکا به دانش متخصصان و تلاش کارکنان، با تمام توان در حال ایفای نقشی مهم در اقتصاد کشور است.

بر اساس این گزارش، از مهرماه سال گذشته تا امروز، با برداشت ۹۳ درصدی مزارع نیشکر، بیش از ۵۸۰ هزار تُن شکر خام در واحدهای هشت‌گانه توسعه تولید شده است و این میزان تا پایان فصل برداشت به بیش از ۶۳۰ هزار تن خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44944

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *