امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۲۸

شناسه خبر:

معاونت درمان علوم پزشکی و رفع موانع اشتغال؛

راهی که باید پیموده شود

jonoobfardanews.ir

شاید متوقعانه به نظر برسد که دکتر میثم معزّی در کمتر از یک ماه دست به معجزه زده باشد؛ حتی می توان آن را غیرمنصفانه دانست؛ لکن این سوال پابرجاست که ایشان برای این امر مهم چه اقدامی در دستور کار دارد.

شاید متوقعانه به نظر برسد که دکتر میثم معزّی در کمتر از یک ماه دست به معجزه زده باشد؛ حتی می توان آن را غیرمنصفانه دانست؛ لکن این سوال پابرجاست که او برای این امر مهم چه اقدامی در دستور کار دارد. در رسانه ها که تاکنون چیزی بیان نشده و البته این به معنای نبود برنامه نیست ولی بر فرض که برنامه ای باشد (که احتمالا هست) دست کم مردم از آن بی اطلاعند. اما معاون درمان اصولا برای رفع موانع اشتغال مردم مظلوم اهواز چه می تواند بکند؟ شاید حداقل بتوان به این مورد زیر اشاره کرد:
تسهیل شرایط تاسیس مطب و بخصوص کلینیک ها، داروخانه ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی در جهت اشتغال زایی و دسترسی هرچه بهتر شهروندان به مراکز درمانی ، تسهیل روند صدور پروانه های بهره برداری که با بروکراسی های طاقت فرسا به طول می انجامد، مطابق با چشم انداز توسعه کشور ، روند برگزاری سریعتر کمیسیون های مربوط به پروانه های اشتغال، حمایت تمام قد از کارافرینان برتر درمانی و افرادی که می توانند زمینه ساز ایجاد ده ها شغل برای شهروندان شوند، تمرکززدایی از قدرت عده ای خاص که در سال های اخیر شکل گرفته است ، برخورد بدون مسامحه، جهادی و انقلابی با مسئولینی که عدم بهره‌وری آن ها محرز شده است. جابه جایی سیستماتیک و مستمر نفرات معاونت همچون نمونه های موفق اجرا شده در سازمان های مالیاتی و حساس کشور ، ارتباط مستمر با رسانه های مستقل برای پوشش این اخبار در جهت ایجاد حس امیدواری به آینده نیز از دیگر مواردی است که دارای اهمیت است. لازم به ذکر است دکتر میثم معزی سال ها سابقه مدیریت درمانی و اجرایی درخشان داشته و همین تجربه توقع مردم فهیم کلانشهر اهواز را از ایشان بالا می برد و قطعا این توقع بالا برای ایشان مسئولیت آور بوده و اگر این توان به صورت تمام و دلسوزانه صرف معاونت درمان شود، شاهد فصلی نو توسط ایشان خواهیم بود.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=43099

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *