امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰

رییس توسعه حل اختلاف استان خوزستان :

رسیدگی به ۵۰ هزار پرونده قدیمی و مسن در خوزستان در سال جاری/ سه هزار و ۳۰۰ پرونده در سال جاری به صلح و سازش ختم شد

jonoobfardanews.ir
حجت الاسلام امانت بهبهان رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان در گفتگو با رسانا جنوب فردا گفت : در سال گذشته یک‌هزار و ۹۵۷ پرونده مهم در استان به صلح و سازش ختم شد که این رقم در سال جاری به سه هزار و ۳۰۰ فقره افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جنوب فردا از اهواز حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در گفتگو با جنوب فردا گفت : از حضور پر شور مردم در انتخابات روز جمعه تشکر میکنم. با حضور پرشور و خردمندانه مردم ایران حماسه بزرگی خلق شد.از همه دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه که نقش اساسی در خلق این حماسه پر شکوه داشتند تقدیر و تشکر دارم.

شورای حل اختلاف نهادی مقدس است که برای خدمت به مردم و رسیدگی به حوایج مردم از ۲۱ سال پیش تشکیل شده است و منشا خیرات و برکات برای مردم عزیز ما بوده است. مردم عزیز خوزستان با رنگین کمانی از اقوام وبا سابقه ای کهن در صلح و سازش و عفو و گذشت، همیشه طلایدار و پرچم دار صلح و سازش بودند. از اقوام عزیز و محترم عرب، بختیاری، لر، بهمیی، قشقایی و همه احاد مردم عزیز خوزستان همیشه طالب صلح و عفو بودند.

تاریخ نشان داده که مردم خوزستان همیشه گوی عفو و گذشت را از بقیه ربوده اند و همواره صلح و سازش در مردم خوزستان از انتقام و بر کینه و بر بغض و عداوت برتر بوده است. اسلام هم برای صلح و سازش بسیار اهمیت قایل است.ریاست قوه قضاییه همواره گفته اند صدور حکم صلح و سازش از بقیه احکام در دستگاه قضایی بالاتر بوده است.

در سال گذشته یک‌هزار و ۹۵۷ پرونده مهم در استان به صلح و سازش ختم شد که این رقم در سال جاری به سه هزار و ۳۰۰ فقره افزایش یافت.

وی در ادامه افزود: با توجه به پرونده‌های مهمی که در استان رسیدگی شده است ۸۳۹ پرونده نزاع قومی و قبیله‌ای و ۱۷ فقره پرونده نقص عضو در ۱۱ ماهه امسال در استان به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: همچنین ۷۴۰ پرونده مالی مهم، یک‌هزار و ۱۳۲ پرونده اختلاف خانوادگی و ۴۰۰ فقره پرونده ملکی در استان طی مدت یاد شده به صلح و سازش ختم شد.

رییس توسعه حل اختلاف استان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در استان تاکید کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش در استان نه تنها در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه اثرگذار است بلکه باعث افزایش امنیت و آرامش جامعه خواهد شد.

ایجاد کارگروه حل اختلاف با اداره کل زندان‌های خوزستان معاون قضایی دادگستری خوزستان با اشاره به هدفگذاری دادگستری خوزستان بر کاهش جمعیت زندانی‌های استان گفت: کارگروهی بین این نهاد و اداره کل زندان‌های خوزستان به منظور کاهش جمعیت زندانیان در استان تشکیل شده است.
رییس توسعه حل اختلاف استان ادامه داد: ۱۰ شعبه صلح برای کمک به آزادی زندانیان در زندان‌های استان راه اندازی شده است.

وی گفت: تلاش می‌شود تا با ترویج فرهنگ صلح و سازش در فضاهای مختلف استان از جمله دانشگاه‌ها، مدارس و اقشار مختلف مردم این فرهنگ را در استان توسعه دهیم.

رسیدگی به ۵۰ هزار پرونده مسن در خوزستان معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: طی یکسال اخیر با تمهیدات دیده شده ۵۰ هزار پرونده مسن و قدیمی در استان رسیدگی شد. وی با اشاره به وجود ۱۱۰ هزار پرونده راکد در استان گفت: در ۶ ماه گذشته یکصد هزار پرونده راکد در استان پالایش و اسکن شد.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با اشاره به اینکه پویش‌های مختلفی در استان برای ترویج صلح و سازش راه اندازی شده افزود: در پویش ” به عشق امام علی (ع) می‌بخشم” که تا روز گذشته ادامه داشت ۲۰ فقره پرونده قصاص به صلح و سازش ختم شد. با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه قضای استان امسال خوزستان عنوان مهد صلح و سازش کشور را کسب کرد.

مقام نخست کشوری در دومین همایش صبر

رییس توسعه حل اختلاف استان با اشاره به اینکه امسال خوزستان مقام نخست صلح و سازش در پرونده‌های قصاص را در کشور کسب کرد بیان کرد: از تمامی مردم خوزستان تقاضا دارم با صلح و سازش نه تنها در کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری کمک خواهند کرد بلکه در اشاعه محبت و مهربانی و دوستی در استان گام‌های موثر بردارند

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44682

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *