امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۷

پایان ۴۱ سال چشم انتظاری؛

شناسایی شهید گمنام آرمیده در گلگیر مسجدسلیمان

jonoobfardanews.ir
یکی از شهدای گمنام که در شهر گلگیر مسجدسلیمان آرمیده است، با انجام آزمایش DNA شناسایی شد.
پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام دوران ۸ سال دفاع مقدس آرمیده در شهر گلگیر استان خوزستان پس از ۴۱ سال شناسایی شد.
این شهید والامقام که به عنوان شهید جاویدالاثر شناخته شده بود، از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و چشم انتظاری ۴۱ ساله خانواده اش به پایان رسید.
این لاله گلگون کفن شهید جلیل شادمانی نام دارد و اهل روستای حیران از توابع شهرستان همدان است که در دوران دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان به جبهه رفته بود و در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور یافت.
وی در بهار سال ۱۳۶۱ از تیپ ذوالفقار ارتش به عنوان سرباز به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات بیت‌المقدس مجروح و به اسارت دشمن بعثی درآمد.
این شهید همدانی پس از اسارت به دست دشمن، به بیمارستان بصره انتقال یافت، ولی به دلیل شدت جراحات به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در عراق به خاک سپرده شد.
پیکر پاک شهید جلیل شادمانی پس از سال‌ها غربت روز پنج‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه سال ۱۳۹۷ همراه با یک شهید گمنام دیگر در سالروز شهادت غریبانه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در شهر گلگیر از توابع شهرستان مسجدسلیمان تشییع شد و در یادمان شهدای این شهر آرام گرفت.
هم اکنون پس از ۵ سال از تشییع، پیکر پاک و مطهر یکی از شهدای گمنام شهر گلگیر از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و خانواده معزز وی پس از ۴۱ سال به دیدار فرزندنشان می‌آیند.
آیین استقبال از خانواده معظم شهید جلیل شادمانی روز جمعه ۱۵ دی‌ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود و اقشار مختلف مردم، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران مسجدسلیمان و شهر گلگیر در این برنامه حضور خواهند داشت.
این آیین معنوی از سه راه گلگیر در جاده مسجدسلیمان به هفتکل آغاز می‌شود و تا یادمان شهدای گمنام این شهر ادامه دارد.
سرباز شهید جلیل شادمانی فرزند رسول است که در روز ۳۰ شهریورماه سال ۱۳۴۱ در روستای حیران همدان دیده به‌جهان گشود و در سن ۲۰ سالگی در اسارت نیرو‌های دشمن بعثی در کشور عراق به فیض شهادت نائل آمد.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44080

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *