امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳

فاجعه در فوتبال خوزستان!

jonoobfardanews.ir
یک پیشکسوت معتقد است فوتبال امروز خوزستان جزو استان‌های درجه ۲ به حساب می‌آید و یعنی یک فاجعه در فوتبال خوزستان رخ داده است.

به گزارش جنوب فردا صفر علی جمالپور ، با بیان این که متاسفانه در فوتبال خوزستان گرفتار کم‌ظرفیتی شده‌ایم و همدیگر را نه قبول داریم و نه تحمل می‌کنیم، اظهارکرد: حاضر نیستیم عاقلانه و دلسوزانه اشکالات را ببینیم؛ من و اهالی فوتبال استان معتقدیم تیم‌های فوتبال خوزستان بدترین دوران فعالیت خود را در لیگ‌برتر سپری می‌کنند و چشم‌انداز ناامیدکننده‌ای دارند. سوال این است آیا فوتبال خوزستان و باشگاه های فوتبالی آن به صورت ذاتی به چنین سطحی نزول کرده یا علت این ناکامی ها و تنزل، ناتوانی در مدیریت بوده است؟

رکود باشگاه‌های خوزستانی حاصل بی‌توجهی‌ها در گذشته است

وی ادامه داد: طبیعی است که رکود دوران کنونی در باشگاه های لیگ برتری خوزستان، نتیجه بی‌توجهی و اهمال در گذشته بوده و نمی‌توان نقش تعیین‌کننده مدیریت باشگاه ها را نادیده گرفت. مدیریت در ساده‌ترین شکل آن باید قدرت برنامه‌ریزی کلان برای توسعه و پیشرفت را داشته باشد و خروج از بحران را هم صحیح اجرا کند. آیا در مدیریت فعلی باشگاه‌های خوزستان این موضوع وجود دارد؟

خوزستان در فوتبال پایه هم بازیکن غیربومی جذب می‌کند

این پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: چرا این نوع مدیریت ها در باشگاه های خوزستانی، فوتبال این استان را جزو استان‌های درجه دو کرده است؟ بازیکنان فعلی فوتبال با گرفتن پول، حرفه‌ای هستند ولی در بازی کردن این چنین نیستند. خوزستان در گذشته ۹ بازیکن در تیم ملی داشت اما اکنون حتی در رد ه سنی پایه‌ نیز بازیکن غیربومی می آوریم، در حالی که باید صادر کننده فوتبالیست باشیم.

یک فاجعه در فوتبال خوزستان

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه فوتبال امروز خوزستان جزو استان‌های درجه ۲ به حساب می‌آید و این یعنی یک فاجعه رقم خورده است. فوتبال خوزستان برای بازگشت به دوران اوج گذشته، نیاز به اتحاد و همدلی دارد و اولین قدم برای نجات تیم‌های لیگ‌برتری خوزستان، گماردن مدیران علم‌گرا و تحصیل کرده‌ در راس باشگاه ها است. این مدیران حتما نباید فوتبالیست یا مربی خوبی در گذشته بوده باشند و همین که سابقه درخشان در مدیریت داشته باشند، می‌توان کفاف کند.

انتخاب افراد با سواد و متخصص راه نجات تیم‌های خوزستانی

جمالپور بیان کرد: انتخاب افراد باسواد و متخصص در باشگاه های خوزستانی می تواند تیم های فوتبالی استان را از این وضعیت اسفناک نجات دهد. به نظر من اگر کسی در یک رشته ورزشی تحصیل کند و عمر خود را در راه متخصص شدن آن سپری کند، حاصل این همه تلاش را به کنار گذاشته و به شغل دیگری بپردازد، در حقیقت به جامعه و مردم و خود ظلم کرده است. پزشکی هم که سال‌ها تحصیل طب کند، متخصص قلب شود و به یک جراح حاذق و ماهر تبدیل شود اما به دلیل میل به شغل حمل‌ و نقل بین‌المللی در یک شرکت ترانسفر مشغول شود، هم امکان تحصیل از یک نفر را سلب کرده، هم هزینه‌ای به جامعه تحمیل و هم جایگاه دیگری را اشغال کرده است. پس مسئولان ارشد ورزش کشور باید با پدیده حضور افراد غیرمرتبط با رشته تحصیلی در راس مدیریت باشگاه‌های ورزشی مبارزه کنند و اجازه ندهند این بیماری به همه رشته‌ها سرایت کند. چرا باید از افراد جوان و تحصیل کرده خوزستانی در ورزش بگذریم و به افرادی برسیم که به لطف مدیریت‌های دوستان شان در خوزستان به راس باشگاه‌ها برسند؟

مدیران فولاد راه را برای جوانان باز کنند

وی در ادامه با بیان این که توصیه ام به مدیران باشگاه فولاد این است که راه را برای جوانان باز کنند، ادامه داد: در اینکه ستاره ها برای دنیای فوتبال از امنیت خاصی برخوردار هستند، هیچ شکی وجود ندارد. ستاره‌ها بخش مهمی از فوتبال هستند اما فراموش نکنیم که همه فوتبال نیستند. بارها در مسابقات مهم اروپایی شاهد نیمکت نشین شدن مردان مشهور و محبوب تیم‌ها بوده‌ایم. بازیکنانی که هر کدام می توانند جمعیتی را به وجد بیاورند اما مربی تیم به واسطه مسائل فنی خیلی راحت روی نامشان خط قرمز کشیده و آن ها را نیمکت نشین می‌کند، چون برای او برتری تیمش از هنرنمایی ستارگان ارزشمندتر است. این حکایت در مورد فولاد خوزستان نیز صادق است. برخی از قرمز پوشان اهوازی در این فصل اصلا در حد و اندازه نام‌شان ظاهر نشدند و این حق مسلم مدیریت باشگاه و کادر فنی است تا به جای آن ها نفرات دیگری را برای ادامه فصل جذب کند. باید تحول خوبی در ترکیب فولاد صورت بگیرد تا از شرایط فعلی خارج شود.

باید چند مهره پرنام و نشان فولاد کنار گذاشته شوند

این مدیر ورزشی عنوان کرد: همانطور که گفتم در فوتبال امروز اسم و شهرت بازیکنان باعث برتری هیچ تیمی نمی‌شود و نمی‌توان یک فوتبالیست را صرفا به واسطه آن که اسم و رسم بالایی دارد در ترکیب ثابت تیم نگه داشت یا پول گزافی برایش خرج کرد، روی همین اصل معتقدم تیم فولاد خوزستان باید چند مهره پرنام و نشان اما کم بازده خود را کنار بگذارد و راه را برای هنرنمایی جوانان مستعدی که تشنه بازی هستند فراهم کند تا چندین بازیکنی چون امین حزباوی کشف و مطرح شوند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=43377

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *