امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

پیگیری برای آموزش هوش مصنوعی در مدارس متوسطه خوزستان

jonoobfardanews.ir
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان: یکی از مباحث مهمی که به تازگی در مدارس متوسطه استان با جدیت دنبال می‌شود، آموزش هوش مصنوعی است.

به گزارش جنوب فردا ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: آموزش معلم محور و متکی بر فعالیت‌های تئوری باعث افت تحصیلی دانش‌آموزان می‌شود و باید به سمت مشارکت دانش‌آموزان در امر آموزش حرکت کرد.

امین برملا عنوان کرد: یکی از دلایل افت تحصیلی در دانش‌آموزان به ویژه زمان تغییر مقطع تحصیلی ارائه آموزش به صورت کاملا تئوری و کتاب محور است.

وی گفت: تلاش شد در خوزستان با استفاده از طرح‌ های مختلف از جمله طرح “جهش” دانش‌آموز نیز در فرآیند آموزش قرار گیرد و تنها معلم در کلاس درس پرسشگر نباشد.

برملا افزود: با ارائه طرح‌های مختلف سعی بر این است که دانش‌آموزان در سیستم آموزشی فعال‌تر و پویاتر حضور یابند و با انجام اقدامات پژوهشی و مهارتی درس را فرا بگیرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان این اقدامات را راهی برای ترغیب دانش‌آموزان به یادگیری و کاهش افت تحصیلی دانست.

وی بر استفاده از ظرفیت کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ ها و تنوع بخشی به آموزش را دربالا بردن کیفیت یادگیری دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: یکی از مباحث مهمی که به تازگی در مدارس متوسطه استان با جدیت دنبال می‌شود آموزش هوش مصنوعی است.

برملا با اشاره به اینکه خوزستان در آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان جزء چهار استان پیشرو کشور بوده است افزود: هوش مصنوعی در دوره متوسطه اول به دانش‌آموزان خوزستان در حال آموزش است که این اقدام بستری را برای پرورش دانش آموزانی توانمند، به روز و با سطح علمی بالا فراهم می‌کند.

آموزش هوش مصنوعی در دوره متوسطه اول در مدارس خوزستان در حال انجام است و طبق برنامه ریزی انجام شده دانش‌آموز در مقطع نهم به کسب در آمد در این حوزه خواهد رسید.

وی گفت: طی ۲ سال اخیر در راستای توسعه متوازن بین رشته‌ای اقدامات خوبی برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان استان انجام شده و گرایش تحصیلی بیشتر به سمت توسعه رشته‌های مهارتی بر اساس سند تحول بنیادین وزارتخانه بوده است.

توسعه هنرستان‌ها و جذب هر چه بیشتر دانش آموز در رشته‌های مهارتی از برنامه‌های آموزش و پرورش خوزستان است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر اهمیت استفاده از هنر برای تنوع بخشی به آموزش دانش‌آموزان اضافه کرد: با استفاده از هنر، تفهیم و آموزش هرچه بهتر درس به دانش‌آموزان در مدارس استان در حال انجام است.

وی گفت: تمامی اقدامات تقویت سیستم آموزشی به منظور بالا بردن سطح آموزشی و هویت بخشی به دانش آموزان در حال انجام است.

برملا با اشاره به اهمیت مقطع تحصیلی متوسط اظهار کرد: سنجش ارزشیابی دانش‌آموز در این دوره انجام می‌شود به همین دلیل باید راهکار‌هایی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز ارائه شود.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44032

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *