امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۸

شناسه خبر:

به مناسبت روز ملی ارتش؛

گفتگو با خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران

jonoobfardanews.ir

سرگرد شاهی رشنو: پروازهای خاطر انگیز نظامی و غیر نظامی زیادی وجود دارد اما زیباترین خاطر‌ات من در اورژانس هوایی رقم خورد.
مهدی شاهی رشنو، خلبانی زاده دزفول به مناسبت ۲۹ فروردین، روز ملی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی با نبض زندگی به شرح خاطرات کاری خود پرداخت.
وی در این رابطه اظهار کرد: در سال ۸۵ به سبب علاقه بسیاری که به امور نظامی، پرواز و خلبانی داشتم، وارد دانشگاه افسری شده و پس از پایان تحصیل در این دانشگاه، دوره های تخصصی پرواز را در اصفهان سپری کردم و سرانجام به درجه خلبان بالگرد ۲۱۴ ارتش نائل گشتم.
شاهی رشنو ادامه داد: در سال های پیش به مدت ۶ سال در پایگاه هوایی کرمانشاه خدمت کرده و در عملیات های زیادی حضور فعال داشتم؛ همچنین در درگیری هایی که با نیروهای داعش و پژاک نیز رخ می‌داد، شرکت می‌کردم.
وی بیان داشت: در سال ۹۷ بر اساس نیاز، به مسجد سلیمان رفتم و برای اینکه بتوانم کمک و خدمت شایانی به پایگاه این شهرستان داشته باشم، تمام تلاش خود را بکار گرفتم.
از طرفی دیگر در سال ۱۴۰۱ در دوره استاد خلبانی که در اصفهان برگزار شد، شرکت کرده و پس از طی این دوره توانستم به عنوان استاد خلبان بالگرد مدل بل ۲۱۴ خدمت کنم.
این خلبان دزفولی در رابطه با علاقه اش به خلبانی عنوان کرد: همانند هر انسانی که از کودکی عشق یک شغلی را در دل دارد، من هم از دوران کودکی به خلبانی علاقمند شدم، گرچه به نظرم خلبانی هواپیما نیز دوست داشتنی است، اما به دلیل اینکه پرواز با بالگرد برایم هیجان انگیز تر است، علاقه بیشتری به آن پیدا کردم، چرا که در کودکی وقتی که بالگرد ها را از بالای خانه مان می‌دیدم، آرزو می‌کردم روزی بتوانم با بالگرد پرواز کنم.
وی که یکی از تجربیات جدیدش حضور در بخش امداد و نجات اورژانس است، در این رابطه گفت: بدون شک پرواز امداد و نجات اورژانس، یکی از پرواز هایی است که همه خلبانان با جان و دل به آن علاقه دارند، چرا که می‌دانند قرار است در آن عملیات جان یک یا چندین نفر را نجات دهند؛ بنابراین با تمام وجود اقرار می‌کنم یکی از بهترین پرواز ها، پرواز در عملیات امداد و نجات اورژانس است.
شاهی رشنو در حالیکه فوت یک بیمار در مسیر برگشت از
عملیاتی در استان کرمانشاه را یکی از خاطرات تلخ خود می‌دانست، ادامه داد: اما از عملیات های موفقیت آمیز زیادی نیز خاطره دارم که شیرین ترین آن تولد یک نوزاد در بالگرد بود، زیرا که در آن لحظه صدای نوزاد روحیه بسیاری به ما منتقل می‌کرد. این اتفاق که هم در شهرستان چنار کرمانشاه و هم در دزفول رخ داد، از زیباترین خاطرات کاری من به شمار می‌رود‌.
وی گفت: پروازهای خاطر انگیز نظامی و غیر نظامی زیادی وجود دارد اما زیبا ترین خاطر‌ات من در بالگرد امداد اورژانس هستند.
این خلبان دزفولی افزود: من به جوانان و نوجوانانی که به شغل و رشته خلبانی علاقه دارند توصیه میکنم با عشق و علاقه وارد این رشته شوند، چرا که تنها با علاقه فراوان می‌توانند سختی های مسیر را برای خود هموار کنند.

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=44995

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *