امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹

در آستانه روز خبرنگار؛

گفت و گو با کورش حاجی پور خبرنگار جانباز و پیشکسوت شهرستان شوشتر 

jonoobfardanews.ir
کوروش حاجی پور متولد ۱۳۴۹ یکی از قدیمی ترین خبرنگاران جانباز شهرستان شوشتر است که با داشتن فعالیت های متعدد در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای اهالی شهرستان چهره ای شناخته شده است.

به گزارش جنوب فردا؛ کورش حاجی پور از خبرنگاران جانباز و پیشکسوت شوشتر ضمن تبریک فرارسیدن ۱۷مردادماه روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در خصوص شغل و حرفه اش می گوید: خبرنگاری حرفه ای است که تلاش دارد با اطلاع رسانی صحیح  در حوزه های مختلف بستر توسعه و شکوفایی جامعه را فراهم سازد.

وی ادامه داد: این حرفه در کنار زیبایی هایی که دارد همواره از سختی ها و مشکلات فراوانی نیز برخوردار است تا جایی که بسیاری، خبرنگاری را جزو ١٠ شغل سخت و پرخطر دنیا به شمار می آورند و تا زمانی که افراد در این جایگاه قرار نداشته باشند نمی توانند مشکلات، دردسرها  و تنش های آن را احساس کنند.

این خبرنگار پیشکسوت و جانباز اذعان داشت: خبرنگاران در واقع دو وظیفه مهم بر عهده دارند؛ بیداری جامعه و انعکاس دغدغه های مخاطبان؛ اما چه کسی مشکلات و دغدغه های خود آن ها را می شنود؟ لذا اگر خبرنگاران تشکل صنفی داشتند، می توانستند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تشکیل انجمن صنفی خبرنگاران در صورت پشتیبانی مسئولان، می‌تواند اصحاب رسانه و خبرنگاران را سامان بخشد یادآور شد: مسئولین باید بدانند حمایت از خبرنگار در شعار دادن و مراسم روز خبرنگار خلاصه نمی شود بلکه حمایت از خبرنگار در عمل، با احترام به قلم آنها و آزاد اندیشی به اثبات می رسد.

شوشتر-خبرنگار مریم جلودارپور

 

لینک کوتاه خبر:

http://jonoobfardanews.ir/?p=42465

همرسانی کنید:

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *